Finalitzen les obres de millora a la carretera entre Montmaneu i Sant Guim de Freixenet

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha finalitzat avui les obres de millora a la carretera B-100 entre Montmaneu (Anoia) i Sant Guim de Freixenet (Segarra) que han suposat al departament una inversió de 4,2 MEUR. Els treballs, que s'han centrat en uns quatre quilòmetres de carretera, han consistit en la millora de revolts i en l'eixamplament de la calçada en alguns trams. Així mateix, s'han construït diverses rotondes per reordenar el trànsit i permetre l'accés al municipi sense haver de creuar la via del ferrocarril.

L'execució d'aquest projecte, que ha abastat 3,9 quilòmetres en total, suposarà una millora per als habitants de la zona de Sant Guim de Freixenet, ja que permet l'accés al municipi sense haver de creuar la via del tren i evita el pas d'un bon nombre de vehicles per dins el nucli urbà en direcció a l'Eix transversal. A més, les millores dutes a terme milloraran els problemes de visibilitat que es produïen en alguns revolts.

El punt d'inici del condicionament es troba abans de la zona coneguda com el Clot de les Figueres. Durant els primers 900 metres el DPTOP ha actuat en la millora de revolts i en l'ampliació de la carretera que ha passat dels 6 als 9 metres. Així mateix, també s'ha construït un terraplè per poder salvar el Clot del Puneu, al tram que fa les funcions de variant del municipi. Més endavant, la carretera passa per darrera del cementiri i segueix el seu recorregut fins creuar la carretera de la Rabassa amb la qual connecta amb una nova intersecció en T.

Per altra banda, l'actuació ha servit per construir una rotonda de 40 metres de diàmetre exterior i 8 metres de plataforma per connectar amb Sant Guim de Freixenet i els seus polígons industrials al Nord per la B-100 actual i amb el barri de la Tallada. A partir d'aquí, l'actuació continua cap a l'Est amb un traçat nou, que s'adapta a les previsions urbanístiques de l'Ajuntament de Sant Guim, i que entronca amb la carretera BV-1001, cap a Calaf (Anoia), amb una rotonda de les mateixes característiques que l'anterior. Així mateix, des de la rotonda de nova construcció, la carretera creua la via del ferrocarril mitjançant un pont de 15 metres de longitud, de manera que es pot accedir a Sant Guim des de l'A-2 sense haver de creuar a nivell la via del tren. Un cop, la carretera enllaça amb l'LV-1005, de Sant Guim de Freixenet a Sant Ramon (Segarra), amb una tercera rotonda de característiques geomètriques idèntiques a les anteriors.

Finalment, l'actuació s'ha completat amb la renovació i millora de la senyalització vertical i horitzontal, així com els drenatges longitudinals i transversals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona