Infraestructures

Infraestructures

L'eix diagonal s'obrirà al trànsit l'agost del 2012

El conseller Nadal visita l'obra i assegura que es compliran els terminis previstos

L'alcalde de Vilafranca, Pere Regull (CiU), va aprofitar ahir la visita del conseller del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal (PSC), per demanar que s'agiliti la construcció del tram de la variant de Vilafranca que s'ha començat a fer en el marc d'actuacions de l'eix diagonal, i que s'obri al trànsit com més aviat millor. Per Regull, l'obertura de la variant “és una fita important perquè permetrà reduir el col·lapse que provoca el trànsit que passa per Vilafranca amunt o avall, i que els vehicles no hagin d'entrar al municipi”. “És una necessitat històrica. Quan es va començar a parlar de la via, es va dir que estaria feta el 2007, però és important que el 2010 es pugui dir que en un termini de dos anys s'obrirà al trànsit”, hi va afegir. L'alcalde vilafranquí ho va dir després que el conseller i tècnics de l'empresa pública Gisa expliquessin que el tram de la variant ja s'ha començat a executar a ple rendiment, que les obres “avancen un molt bon ritme” i que es preveu que tot el tram de l'eix diagonal estigui acabat l'agost del 2012.

El conseller va justificar que només s'hagués convidat l'alcalde vilafranquí a la visita dient que es preveu fer una sèrie de visites a diversos municipis a mesura que avanci l'obra, i va afirmar abans que Regull fos interpel·lat per la premsa: “Aquells que dubtaven de l'obra i volien fer creure que no seríem capaços de fer-la haurien ara de rectificar”.

Nadal va destacar “el poc impacte” que suposarà la construcció dels 5,6 quilòmetres del tram de la variant perquè ressegueix els costats de l'N-340, i va apuntar que la via, que en principi tindrà un carril d'anada i un de tornada, “facilitarà una millor organització del trànsit local a Vilafranca”, ja que a més de permetre que els vehicles no hagin d'entrar a la ciutat per travessar-la, tindrà “tres o quatre accessos” a la vila. La variant neix a l'altura de l'accés al futur peatge de Vilafranca centre i acaba al terme de la Granada per continuar per la carretera actual. Al seu pas per Vilafranca, la variant enllaçarà amb la C-15, l'AP-7, l'N-340 i la C-243. Dos dels punts més destacats del tram són les confluències amb l'N-340 a través d'una rotonda i el pas per sota l'AP-7. El conseller va explicar que el traçat entre Vilafranca i Vilanova serà de dos carrils, amb forma d'autovia, perquè el flux de trànsit així ho recomana, i que el tram de la variant tindrà format convencional però que en el futur es podrà dimensionar si el volum de trànsit ho requereix.

Nadal va destacar l'obra que s'està executant, l'eix diagonal, perquè és la segona actuació més important, després de l'eix transversal, que s'està fent, amb un cost de 368,4 milions. La nova infraestructura viària permetrà connectar Vilanova i la Geltrú amb Manresa.

LA XIFRA

5,6
quilòmetres
són els que tindrà la variant de Vilafranca, que permetrà reordenar el trànsit de la ciutat.

LA FRASE

És una necessitat històrica. La nostra esperança és que es pugui obrir abans el nostre tram
Pere Regull
Alcalde de Vilafranca (CiU)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona