Infraestructures

Infraestructures

Demanaran a Foment una parada del TAV a Vilafranca

La comissió de Territori i Sostenibilitat aprova la petició tot i a l'oposició del PSC

Els socialistes diuen que tècnicament no és possible i aposten per una parada dels trens regionals

El Parlament de Catalunya va aprovar ahir que el govern de la Generalitat sol·liciti un estudi de viabilitat perquè els TAV i els Avant tinguin parada a l'estació de Vilafranca del Penedès.

La iniciativa, proposada pel diputat del grup parlamentari del PP Josep Llobet, juntament amb la presidenta de la comissió de Territori i Sostenibilitat, la penedesenca Dolors Montserrat, defensa que els TAV “s'aturin dues vegades al dia a l'estació de Vilafranca i s'incorpori també, com a aturada comercial en el recorregut Lleida-Camp de Tarragona- Barcelona, en els combois Avant”, explica Llobet. El diputat diu que “la comarca i els municipis del voltant tenen una gran concentració de població i d'activitat econòmica, una justificació suficient per millorar la seves comunicacions per ferrocarril.

La proposició va tenir tretze vots a favor: a més del PP, de CiU, ERC, ICV i Ciutadans. El PSC va ser l'únic grup que hi va votar en contra perquè considera que la proposta popular no té en compte les raons tècniques que indiquen la impossibilitat ara de fer que s'aturin els TAV a l'estació actual, que la velocitat comercial d'aquest tipus de trens no fa possible una aturada a Vilafranca i que no hi ha una massa crítica necessària perquè Foment hi doni el vistiplau, segons va apuntar ahir al vespre el diputat Roberto Labandera. El diputat penedesenc del PSC va apuntar que, en canvi, no es va acceptar una esmena que demanava convertir la base de muntatge del TAV al nord de la ciutat en l'estació de trens regionals tal com ja està previst.

Seguretat a Lavern

En la mateixa comissió, els grups parlamentaris van aprovar per unanimitat una proposta de resolució del PP per instar el govern català a fer “les gestions adients davant del Ministeri de Foment i d'Adif per tal de posar en marxa un pla de millores per a l'estació de tren de Lavern-Subirats a la comarca de l'Alt Penedès”. Segons Llobet, “és imprescindible que els veïns de la zona tinguin una estació en condicions ja que durant molt de temps no s'ha efectuat cap obra per millorar l'accessibilitat”. El diputat explica que “són diversos els incidents que s'han produït en aquesta estació per la gran distància que hi ha entre l'esglaó del tren i l'andana, a més dels nombrosos inconvenients que pateixen les persones amb mobilitat reduïda, fins al punt de no poder utilitzar l'estació perquè representa un inconvenient insuperable”.

LA FRASE

Seria justificable que el TAV s'aturés dues vegades al dia a l'estació de Vilafranca del Penedès
Josep Llobet
Diputat del PP i portaveu a la comissió de Territori

Estudiaran els trens semidirectes

La comissió de Territori i Sostenibilitat va aprovar ahir també, per unanimitat, dues propostes de resolució sobre la millora dels serveis ferroviaris a Vilafranca i a les comarques de l'Alt i el Baix Penedès que va defensar el diputat del PSC Roberto Labandera. En les propostes de resolució es demanen els estudis de viabilitat dels corredors ferroviaris de Catalunya, en el termini de tres mesos, per planificar la creació de serveis ferroviaris semidirectes a la regió metropolitana de Barcelona, integrats al sistema de rodalies, que incloguin el corredor ferroviari de l'R4, en especial el tram Martorell Barcelona, un augment de l'oferta de serveis ferroviaris de la línia R-4 i perllongar els trens que ara neixen i moren a Martorell fins a Vilafranca un cop garantida la viabilitat tècnica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.