Infraestructures

infraestructures

Els empadronats irregulars hauran de pagar al Cadí

La concessionària ha detectat falsos arrelaments a l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya i vol endurir l'obtenció de la gratuïtat

Túnel del Cadí SAC, però, no vol penalitzar els residents

L'empresa gestora del túnel del Cadí vol revisar les gratuïtats del peatge dels usuaris d'aquesta infraestructura que connecta artificialment la Cerdanya i el Berguedà per sota del Cadí, perquè ha detectat que n'hi ha molts que en fan un ús fraudulent. Bàsicament perquè s'han empadronat en municipis de les comarques que donen dret a aquesta gratuïtat tot i no residir-hi habitualment. Els qui tenen dret a la gratuïtat són els veïns de l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya.

Una portaveu de Túnel del Cadí SAC ha explicat que encara no s'han determinat les mesures concretes que s'emprendran. Segurament consistiran en la petició de molta més documentació acreditativa de la residència dels peticionaris de la gratuïtat. Aquesta portaveu ha dit que volen assegurar que no paguin justos per pecadors, és a dir, que no hi surtin perdent els habitants de la Cerdanya, de l'Alt Urgell i del Berguedà.

L'empresa té a sobre la taula aquesta valoració per encàrrec de la Generalitat, que és qui ha d'aprovar l'aplicació de les noves mesures i que és un dels accionistes principals de la concessionària.

Actualment tenen gratuïtat 28.000 usuaris: 4.014 de l'Alt Urgell, 14.487 del Berguedà i 9.480 de la Cerdanya. Aquest agost hi han passat 4.938 vehicles de residents de l'Alt Urgell, 26.056 del Berguedà i 25.506 de la Cerdanya. Segons les dades de l'Idescat del 2010, la població és, respectivament, de 22.005, 41.683 i 18.549 habitants.

Les gratuïtats estan regulades pel decret 244/1999 de la Generalitat, que estableix que hi tenen dret les persones físiques amb residència habitual i permanent als municipis de l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya, i que paguen el peatge per Via T o targeta amb pagament domiciliat en una entitat bancària o caixa de les comarques esmentades. El decret 153/2010 n'exclou les de transport especial i mercaderies perilloses. Els qui opten a la gratuïtat han de presentar a Túnel del Cadí SAC un certificat d'empadronament i renovar-lo cada dos anys, un de l'entitat bancària on domicilien el pagament del peatge, acceptar per escrit les condicions i donar-se l'alta en un registre.

LA XIFRA

28.000
És el nombre
d'usuaris del túnel de Cadí que, actualment, tenen dret a la gratuïtat del peatge.

LA XIFRA

4,4
Són els milions
d'euros que ha facturat l'empresa que gestiona el túnel que travessa el Cadí.

Peatge amb preus per a totes les mides

Les tarifes del peatge varien segons el tipus de vehicle. N'hi ha de quatre categories i van dels 9,3 euros de les motos als 31,2 dels vehicles més grans. Els de matèries perilloses arriben als 40,34.

Més descomptes, en funció de la facturació

A part de la gratuïtat per als residents de l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya, hi ha descomptes d'entre el 13 i el 15 per cent en funció de la utilització que se'n fa i, per tant, pel volum de facturació.

Una història que comença l'any 1908

El túnel de Cadí es va inaugurar el 1984, i amb una longitud total de 5.026 metres és el segons més llarg de Catalunya. Les obres van començar l'any 82. Les primeres gestions es van fer el 1908.

Una concessió que dóna números verds des del 1999

L'empresa Túnel del Cadí SAC ha facturat l'any 2010 un total de 4,4 milions d'euros nets d'impostos. Amb aquests resultats, és el dotzè any consecutiu amb números positius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona