Arriba el bon temps, tornen les cues

El cinturó de ronda de Figueres i el tram de Palamós a Castell d'Aro són els punts de la xarxa viària amb més congestió de vehicles a l'estiu

Amb l'arri­bada del bon temps i l'estiu tor­nen a aparèixer les cues de vehi­cles a les car­re­te­res d'accés a la Costa Brava. Unes con­ges­ti­ons –segons Trànsit, n'hi ha quan es pro­du­ei­xen 3 quilòmetres de cot­xes atu­rats durant més d'una hora– que els dar­rers anys s'han anat reduint de manera con­si­de­ra­ble amb les auto­vies i vari­ants. Segons Trànsit, els dos punts negres de la xarxa viària giro­nina durant l'estiu són l'accés a la Costa Brava cen­tre i el cin­turó de ronda de la ciu­tat de Figue­res.

A la Costa Brava cen­tre, el prin­ci­pal pro­blema es troba ara en el tram de la car­re­tera C-31 entre Cas­tell-Platja d'Aro i Palamós, que és el dar­rer tram que falta per des­do­blar des de l'auto­pista AP-7 a Pala­fru­gell. Des de pri­mers d'any, però, ja s'ha començat a exe­cu­tar. Abans, però, de les millo­res viàries en aquest tram s'han aca­bat els impor­tants punts negres que havien repre­sen­tant Santa Cris­tina d'Aro, Mont-ras o la sor­tida i entrada de l'auto­pista. Tot i això, es manté un punt negre a la pujada de l'Alou entre els giro­nins que volen anar a la costa i els vehi­cles que vénen de Bar­ce­lona

A Figue­res, la con­versió de la car­re­tera C-260 de Roses en 4 car­rils ha aca­bat amb la inter­mi­na­ble cua per la banda de la Costa Brava nord. Tot i això, encara es pro­du­ei­xen con­ges­ti­ons de vehi­cles espe­ci­al­ment en l'enllaç de la C-260 amb el cin­turó de ronda de Figue­res, ja que pas­sen de 4 a 2 car­rils. I, paral·lela­ment, també l'enllaç del cin­turó amb la car­re­tera N-260 de Llançà.

I no es poden obli­dar altres pro­ble­mes via­ris a la part cen­tral de l'Empordà. espe­ci­al­ment en el tram de Girona a la costa al pas per la Bis­bal d'Empordà o Par­lavà, i als nuclis de Celrà i Bor­dils. A més del pro­blema de cre­uar el nucli de Tor­ro­e­lla de Montgrí. En aquests muni­ci­pis, a banda de Par­lavà –on es farà un gira­tori–, la Gene­ra­li­tat pre­veu fer-hi vari­ants, si bé no es pot obli­dar que el cas de la Bis­bal ja fa més de 20 anys que dura.

44
km d'autovia.
El gran canvi pel que fa a l'accés a la Costa Brava s'ha produït amb la construcció de 44 quilòmetres d'autovia, cosa que ha representat una inversió total de prop de 140 milions d'euros. A la Costa Brava centre, el desdoblament va de la sortida de l'autopista AP-7, a Maçanet, fins a Platja d'Aro, i de Palamós a Palafrugell. A la Costa Brava nord, hi ha els 4 carrils de la C-260 de Figueres a Roses.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.