El Parlament dóna suport al tren subterrani al centre de Figueres
La comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya va aprovar ahir una proposta d'ICV a favor de fer subterrani el tren al centre de Figueres, que va rebre el suport d'ERC, PP i Ciutadans. La resta de grups –CiU i PSC– es van abstenir. En total, cinc vots a favor i dotze abstencions. Aquesta és una proposta que havia fet l'Ajuntament figuerenc (governat per CiU), i que té un traçat ja dibuixat, per si el Ministeri de Foment, que es qui decideix en aquesta qüestió, desestima la solució inicial de fer passar el tren convencional per l'oest i que l'estació sigui compartida amb la de la línia del TAV, que ja està instal·lada a limit dels termes entre Figueres i Vilafant.
La raó de la importància de fer subterrània la línia del tren és que s'eliminarien els passos a nivell.
A part, tots els grups de la cambra van estar d'acord i van votar de manera unànime que cal treballar per al manteniment de l'estació central de Figueres i també per a la recuperació dels descomptes als usuaris de la línia entre Cervera de la Marenda i Girona. Formava part de la mateixa proposta del grup ecosocialista, però es va votar per separat perquè en dues de les propostes es va arribar a un acord amb CiU, però no en la de fer subterrani el tren, en què els convergents feien una esmena en què deien que s'havia de deixar la decisió a l'Estat, tesi amb què també coincidien els socialistes.
El futur de la ronda nord
A part, ahir el grup d'ERC va presentar una altra proposta perquè la ronda Nord de Figueres sigui sense peatge, una opció que tant l'Ajuntament de la capital de l'Alt Empordà com la Generalitat de Catalunya havien plantejat com la manera de finançar la infraestructura. La proposta va ser rebutjada. Ahir ICV va explicar per quin motiu havia votat en contra d'aquesta proposta: “A diferència d'ERC, CiU i el PSC, nosaltres sempre ens hem mostrat en contra de la Ronda Nord, i per tant no té sentit votar a favor de fer-la lliure de peatges.” Per Joan Boada, el fet que la proposta fos rebutjada “obre la possibilitat que el govern de CiU tiri endavant la ronda Nord, i, a més, fent-la de peatge”.