Infraestructures

opinió

La impossibilitat d'una entesa en infraestructures

El 2009 es va signar el Pacte Nacional per a les Infraestructures, amb el suport dels sindicats, part de l'empresariat i altres entitats. Dels partits, el van aprovar els que aleshores formaven el govern –el PSC, ERC i ICV–, mentre que CiU i el PP s'hi van oposar. Proposar un pacte gironí per a les infraestructures tindria un alt risc de repetir un desacord semblant, perquè la planificació a mitjà i llarg termini d'obra pública queda completament supeditada a la urgència del moment i als interessos polítics del govern i l'oposició. És fàcil assenyalar les grans prioritats pendents en infraestructures de titularitat estatal a les comarques gironines: el desdoblament de l'N-II, la gestió de l'aeroport Girona-Costa Brava, el túnel de Toses i les corresponents variants de l'eix pirinenc –Ribes, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses–, tercer rail ferroviari, acabar el TAV com més aviat millor, i la millora del servei i la infraestructura ferroviària en les línies de Portbou i Puigcerdà. Fa anys que aquestes obres estan encallades, i els principals partits han passat pel govern català o espanyol en un moment o altre. I tots han portat aquests projectes en els seus programes electorals. Només ICV n'ha discrepat obertament en algun punt, com ara el TAV o el desdoblament de l'N-II, que proposen passar a l'AP-7. La gent vol veure màquines treballant i la credibilitat d'un pacte global estaria llastada per l'experiència de tots aquests anys. Això en el cas que s'assolís el pacte, cosa dubtosa davant els arguments per al desacord que, per qualsevol de les parts, ja es podrien avançar ara mateix: calendari, disponibilitat pressupostària, priorització, traçat, impacte ambiental, alternatives, discrepància política... En tot cas, el govern, que governi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona