Infraestructures

mobilitat

Exigeixen transport públic transfronterer també ferroviari

Associacions de la Catalunya del Nord i la del Sud constitueix una aliança estable

Set entitats pro transport públic dels dos costats dels Pirineus han decidit constituir una aliança estable per exigir el dret a la mobilitat transfronterera en l'àmbit ferroviari. En una reunió el 13 de juliol a Vilafranca de Conflent, que donava continuïtat a la cooperació iniciada el 2010 a Portbou, entitats de la Catalunya del Nord i la del Sud –entre les quals hi ha Amics du Train Jaune, Defensem el Tren de l'Empordà i diverses associacions de passatgers de la Catalunya del Nord– han denunciat que la descoordinació de serveis ferroviaris regionals entre Renfe i la SNCF francesa “vulnera el dret a la mobilitat dels ciutadans europeus” i opinen que cal superar “les limitacions tècniques i polítiques actuals” que impedeixen un servei ferroviari sense fronteres, com ja passa amb el transport per carretera. En aquest sentit, es demana una bona coordinació i una millora dels serveis de transport públic sobre els eixos Puigcerdà-la Tor de Querol i en el cas de Figueres-Perpinyà tant en l'ample UIC (per la Jonquera) com en ample ibèric (per Portbou i Cervera).

A més, reclamen un full de ruta per a la posada en servei del corredor ferroviari mediterrani a l'Euroregió, i també que els horaris permetin transbordament en pocs minuts entre les diferents línies que componen el transport ferroviari euroregional, seguint el model suís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.