La colonització d'una zona oblidada
La reixa que tanca la via del tren a l'altura del pàrquing de l'Hipercor explica que aquella zona encara és perillosa però també què, malgrat tot, ha estat colonitzada per escoles, botigues i habitatges en la que va ser una aposta de l'Ajuntament pel comerç i l'educació. El primer equipament que es va aixecar en els antics terrenys que pertanyien a la companyia ferroviària va ser el col·legi Cassià Costal, que va obrir les portes al setembre del 1981, quan encara no tenia nom, i se la coneixia com l'escola de la Renfe o la del dipòsit, ja que va ocupar els solars on la companyia MZA tenia el magatzem de reparació de màquines de vapor. Inaugurada oficialment el 28 de novembre del 1982, l'Associació de Pares d'Alumnes (APA) va jugar un paper rellevant en la lluita del veïnat, i el 1988, quan s'estava construint el centre comercial Hipercor i l'hotel Sol, que després es va rebatejar com Melià, l'APA es va reunir diverses vegades amb l'alcalde i amb l'arquitecte per discutir el futur del vial que es trobava entre l'escola i la via fèrria. L'Ajuntament sostenia que fos obert a la circulació, mentre que els òrgans del col·legi pressionaven perquè es convertís en zona de vianants.
Avui els antics terrenys propietat del ferrocarril han fet de xarnera entre dos barris que estaven d'esquena però, alhora, han aixecat suspicàcies entre el gegant de la distribució que ampliarà vuit mil metres quadrats les instal·lacions i el petit comerç de la zona.