Infraestructures

infraestructures

El Parlament insta a potenciar l'estació de Camallera

S'aprova per unanimitat una resolució perquè s'hi parin trens de mitjana distància i Adif reobri les instal·lacions

La comissió de Territori i Sostenibilitat va aprovar ahir per unanimitat una resolució en què s'insta el govern a afegir almenys una parada per sentit en els trens de mitjana distància a Camallera, i Adif a reobrir les instal·lacions d'aquesta estació, tancades des de fa 25 anys i on ara no hi ha ni expenedors de bitllets.

El diputat d'ICV-EUiA Marc Vidal va defensar la resolució presentada pel seu grup argumentant que, a banda de Figueres, a l'Empordà no hi ha cap estació on s'aturin els trens de mitjana distància –“més còmodes” que els regionals per anar fins a Barcelona– i que a la zona de Camallera hi ha uns 25.000 usuaris potencials. A més, va destacar que es tracta d'un avantatge que no suposa res des del punt de vista econòmic –“al contrari, són més usuaris”– ni logístic –“l'aturada en una estació són dos minuts”–. ICV, que demanava inicialment l'ampliació i millora d'horaris de la línia, va acceptar l'esmena de CiU en aquest punt, que ho circumscriu a la propera posada en marxa de Rodalies de Girona. Els dos grups van arribar també a un acord en el tercer punt, en què finalment es reclama directament a Adif la reobertura de l'estació. També ERC, el PSC, el PP i C's van donar suport al text.

LA XIFRA

25.000
usuaris potencials calcula ICV que té l'estació de Camallera per la seva situació geogràfica.

Més de 300 firmes a favor recollides al territori

L'Entesa per Saus, Camallera i Llampaies ha recollit unes 320 signatures al territori, que ahir es van entregar al Parlament. Des de la tardor, l'Entesa i ICV-l'Empordà han anat recollint signatures entre la gent dels nuclis propers a Camallera (l'Escala, Viladamat, Ventalló, Bellcaire, Bàscara, Calabuig i Albons) per reivindicar més freqüència de trens en aquesta estació. Segons Xavier Vallès, regidor de l'Entesa en aquest municipi, “cada vegada viu més gent als nuclis petits, però els serveis ferroviaris de mitjana distància mantenen el disseny del segle passat i, tal com està planificada la xarxa, el tren és sempre l'última opció per anar a Girona o Barcelona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona