Infraestructures

infraestructures

CiU porta al Congrés la titularitat dels terrenys de l'aeroport de Girona

Presenten una bateria de preguntes sobre les escriptures i els drets de la Diputació

L'Estat va suprimir al 2010 el caràcter de domini públic dels terrenys

CiU ha portat al Congrés dels Diputats la titularitat de la propietat dels terrenys de l'aeroport Girona-Costa Brava, després que hagi transcendit que mai s'ha fet el canvi d'escriptures després que la Diputació els cedís als anys 60 a l'Estat perquè s'hi construís la infraestructura. Els diputats gironins de CiU al Congrés van fer ahir balanç de la seva activitat dels últims mesos i Jordi Xuclà va explicar que divendres va presentar una bateria de preguntes –que l'Estat ha de contestar abans de 60 dies– i va dir que es tracta d'“una disputa jurídica molt important”. Concretament, Xuclà va explicar que ha preguntat de qui és la titularitat dels terrenys; quines conseqüències jurídiques té que la Diputació cedís els terrenys; a nom de qui estan les escriptures i si l'executiu espanyol creu que la privatització d'Aena té alguna conseqüència en la cessió que es va fer al seu dia.

Ja no és domini públic

D'altra banda, ahir va transcendir, segons una informació de TV Girona, que els terrenys de l'aeroport de Girona van deixar de tenir la consideració de bé de domini públic el 2010, amb el traspàs dels béns d'Aena a una nova societat, Aena Aeropuertos SA, malgrat que la titularitat continua sent de la Diputació. Justament la pèrdua del domini públic era un dels elements que la Diputació de Girona admetia que podien obrir la porta a una reclamació per participar en la gestió.

AP-7 i N-II

En la roda de premsa d'ahir dels diputats de CiU al Congrés, Xuclà va avançar també que han demanat la compareixença de la ministra Ana Pastor perquè expliqui el seu pla per rescatar les autopistes deficitàries, que inclou “un fons comú perquè les autopistes més rendibles paguin el dèficit de les altres”. CiU s'hi oposa i vol demanar que el fons serveixi també per abaratir l'AP-7 o escurçar-ne la concessió, que acaba el 2021. Tot i això, Xuclà avisa que tenen “sospites més que notables” que l'Estat té la intenció d'allargar més la concessió, a causa de les clàusules de les obres de millora que s'han fet a l'AP-7.

Pel que fa al desdoblament de l'N-II, Xuclà va valorar positivament la “millor actitud” de Pastor però va deixar clar que s'està “davant de moltes paraules però pocs fets”. Així, va criticar el retard amb què s'acabaran les obres del tram Caldes-Sils, la decisió de no desdoblar fins a Tordera i, sobretot, l'“autovia low cost” que es farà en tots els trams del nord: “duplicació de calçada vol dir més revolts i menys tanques de seguretat.”

Per la seva banda, la diputada Montse Surroca va destacar que estan insistint en conèixer quines propietats té l'Estat a la demarcació i quin ús en tenen. CiU creu que moltes estan desaprofitades.

LA FRASE

Hem de veure les possibilitats de lliurar una batalla que seria molt interessant pel territori
Jordi Xuclà
diputat de ciU al congrés

L'atermenament a Roses i Empuriabrava, prioritari

El diputat Carles Pàramo va explicar que el govern estatal s'ha compromès per escrit a iniciar l'atermenament (delimitació de terres) a Santa Margarida (Roses) i Empuriabrava de manera ”prioritària” quan entri en vigor el reglament de la llei de costes. Pàramo va criticar el retard en l'elaboració del reglament, que havia d'estar llest al novembre i del qual tot just s'acaba de penjar el projecte al web del ministeri. Páramo calcula que en el millor dels casos l'atermenament podria començar cap al novembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.