Infraestructures

Polítics i ciutadans fan pinya i tallen l'N-340 com a protesta

Prop d'un miler de persones, entre les quals hi havia una quinzena d'alcaldes, es van aplegar a Camarles per reclamar una solució i evitar més morts

El diputat del PP Joan Bertomeu, el gran absent a la protesta

Prop d'un miler de persones es van manifestar ahir a l'N-340, a Camarles, per exigir solucions immediates que evitin els permanents accidents mortals en aquesta carretera. Les dades parlen soles: al tram que travessa les Terres de l'Ebre (des d'Alcanar fins a l'Ametlla de Mar), enguany ja han mort 13 persones, i 48 des del 2010. Les xifres van en augment si es compten les víctimes del Camp de Tarragona i del Penedès.

El tall de la carretera s'havia autoritzat durant una hora. Una pancarta on es llegia “Les Terres de l'Ebre volem l'-AP7 ja” era subjectada per una quinzena de polítics del territori, principalment alcaldes. Hi eren els de Tortosa, Ferran Bel (també senador de CiU a Madrid); d'Amposta, Adam Tomàs (ERC), i també els de Camarles, l'Aldea, El Perelló, Alcanar, l'Ametlla de Mar, el de Sant Jaume d'Enveja i Deltebre, a més dels presidents del consells comarcals del Baix Ebre i el Montsià. També van baixar representants polítics de municipis del Camp de Tarragona i del Penedès, que tenen la mateixa problemàtica.

Cal destacar que també subjectaven la pancarta el delegat del govern, Xavier Pallarés, i la diputada i candidata de Junts pel Sí Meritxell Roigé, i també càrrecs municipals. La majoria tornaven a manifestar-se l'endemà de l'acte de l'ANC a la Meridiana, però en aquesta ocasió síque hi havia diversos regidors i càrrecs del PSC i ICV. El gran absent d'ahir va ser el diputat i regidor de Deltebre Joan Bertomeu (PP), interlocutor de les inversions estatals al territori, que hauria d'explicar –si més no– per què als pressupostos estatals del 2016 no hi ha partida per executar l'acord subscrit l'any 2000 que preveia desdoblar l'N-340 en una autovia, tal com passa des de l'Hospitalet de l'Infant direcció a Tarragona, i per tot el pas de l'N-340 al País Valencià, fins a generar “un forat negre, quan entra a Catalunya”, com deia un dels manifestants.

Quant al desenvolupament de l'acte, executat al llarg d'un quilòmetre, destacaven els centenars de vehicles mal estacionats concentrats a l'entorn de l'antiga discoteca Contacto (on fa vint anys van arrancar les primeres manifestacions antitransvasament). Persones de totes les edats van caminar fins a l'altura del polígon industrial de Camarles. L'acte va acabar amb un sentit minut de silenci per les víctimes de la que ja s'anomena “la carretera de la mort”.

Pel que fa a organització, un comandament dels Mossos feia aquesta precisió: “No hem desviat el trànsit. És important dir que allò que hem fet és instal·lar punts d'informació als dos extrems, per dir als conductors les alternatives: o esperar-se una hora, o entrar a l'autopista, o anar per carreteres secundàries del Delta.” És a dir, que si les concessionàries van tornar a fer pagar peatge –com ja va passar durant els accidents mortals del Perelló–, la responsabilitat era del conductor.

LA DATA

14.09.15
És el dia
en què la ministra Pastor rebrà els consellers Vila i Jané per trobar solucions i alternatives immediates.

La carretera de la mort

La manifestació va servir, entre altres coses, perquè els alcaldes quedessen citats dimecres al Palau Abària de Tortosa –seu del govern– per ser informats del que ha de passar dilluns a Madrid: una reunió entre la ministra de Foment, Ana Pastor, i dos consellers de la Generalitat, el de Territori, Santi Vila, i el d'Interior, Jordi Jané. Una reunió a la qual també s'afegirà el delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès. Amb la llarga llista de temes que hi ha pendents, des d'un punt de vista bilateral, entre el govern de Madrid i el de la plaça de Sant Jaume, i enmig de la campanya, el repte és que el govern de Madrid assumeixi compromisos concrets per al pas de l'N-340 per les Terres de l'Ebre i també entre Tarragona i el Vendrell.

En cas contrari, almenys les associacions de veïns de Tortosa i Amposta, tornaran a tallar l'N-340, ja que la situació de les infraestructures estatals és vergonyosa. Els dirigents veïnals tenien ahir la mosca a l'orella en veure que els alcaldes, després d'anys de silenci i conformisme, havien reaccionat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona