Adif invertirà més de 26 milions per renovar el tram de via Maçanet-Caldes
Es modernitzaran 28,7 quilòmetres de l'estructura col·locant 48.728 metres de carril
El consell d'administració ha aprovat posar a licitació les obres
El consell d'administració d'Adif ha aprovat la posada a licitació de les obres de renovació integral de la via en el tram Maçanet-Caldes de Malavella que pertany a la línia d'ample convencional Barcelona-Girona-Portbou. L'obra s'ha subhastat amb un pressupost de més de 17 milions d'euros incloent-hi l'IVA. A aquesta xifra, s'hi han de sumar els més de 9,3 milions d'euros (sense IVA) en concepte de materials i serveis aportats directament per Adif. A banda de les millores en confort i seguretat, la companyia destaca que els treballs permetran establir les condicions per suprimir una limitació temporal de velocitat que actualment existeix per al tràfic de mercaderies.
Les principals actuacions de l'obra inclouen la col·locació de 24.602 travesses d'un sol bloc de formigó i de 48.728 metres de carril de 60 kg/m al llarg de les dues vies generals d'aquest tram, que fa 28,7 quilòmetres de longitud. D'altra banda, també es renovaran 6,1 quilòmetres de via secundària a les estacions de Maçanet-Massanes i Caldes de Malavella, juntament amb 24 aparells de via de les dues estacions. Així, s'adaptaran les instal·lacions de la línia aèria de contacte i l'enclavament electrònic de l'estació de Maçanet-Massanes a la nova configuració de vies.
Els treballs de muntatge de la nova superestructura es faran amb maquinària especialitzada i es completaran amb soldadures aluminotèrmiques per les unions del carril. També es faran operacions per garantir els paràmetres geomètrics òptims de la via.
Les obres, que es compatibilitzaran amb el trànsit ferroviari, també inclouen la millora d'altres elements de la infraestructura, com ara el tractament i millora de les trinxeres, la col·locació d'esculleres de protecció de terraplens, la tala d'arbres i el desbrossament de la vegetació propera. Paral·lelament, s'instal·larà un nou paviment de cautxú als passos de nivell així com malla galvanitzada en diferents punts del trajecte. També es construiran noves cunetes, proteccions laterals i encofrats.