Infraestructures

Reducció de velocitat i onze rotondes a l'N-340 a l'Ebre

L'Estat invertirà més de deu milions en els pròxims mesos per desincentivar el pas de camions per aquest tram

Els alcaldes i els veïns insisteixen que cal la gratuïtat de l'AP-7 i desviar el trànsit pesant

El govern esta­tal vol trans­for­mar els 62 quilòmetres de la car­re­tera N-340 a les Ter­res de l'Ebre en una via incòmoda per al trànsit pesant. El sub­de­le­gat del govern, Jordi Sierra, va deta­llar ahir als alcal­des afec­tats pel pas de la via el pro­jecte de cons­trucció d'onze roton­des entre aquesta tar­dor i prin­cipi del 2017, unes obres que ani­ran acom­pa­nya­des d'una reducció de la velo­ci­tat de 100 a 80 km/h. L'objec­tiu, desin­cen­ti­var el pas de cami­ons i incre­men­tar la segu­re­tat. El ter­ri­tori, però, con­si­dera insu­fi­ci­ent el gest i insis­teix al Minis­teri de Foment en la neces­si­tat d'obli­gar els cami­ons a cir­cu­lar per l'AP-7, així com en la gratuïtat de l'auto­pista per al trànsit intern.

Tres fases

El pro­jecte deta­llat ahir per la sub­de­le­gació es desen­vo­lu­parà en tres fases: la pri­mera i d'inici imme­diat és la de cons­trucció de dues roton­des al Perelló i l'Ampo­lla. Durant aquesta tar­dor es posa­ran a lici­tació també cinc roton­des més (l'Alma­drava, Sant Jordi d'Alfama, Camar­les, Sant Car­les de la Ràpita i les Cases d'Alca­nar), i, final­ment, durant l'any vinent es farà el pro­jecte per a qua­tre roton­des més (Sant Car­les sud, zona indus­trial d'Amposta, l'Ampo­lla/Del­te­bre i l'Amet­lla de Mar).

Tot el pro­jecte estarà exe­cu­tat com a molt tard a prin­cipi del 2017, i anirà acom­pa­nyat d'altres mesu­res com ara l'ampli­ació de vorals, la millora d'acces­sos i la ins­tal·lació d'ele­ments reflec­tors entre els car­rils per desin­cen­ti­var els avançaments.

Amb tot ple­gat, l'objec­tiu és eli­mi­nar els girs a l'esquerra i can­vis de sen­tit, i alen­tir la cir­cu­lació a la via, de manera que el trànsit pesant de pas acabi optant per la major rapi­desa de l'auto­pista.

Insa­tis­fets

La mesura, tot i no des­per­tar rebuig entre els alcal­des que ahir es van reu­nir amb el sub­de­le­gat, sí que va resul­tar insu­fi­ci­ent per als màxims res­pon­sa­bles dels muni­ci­pis afec­tats pel pas de l'N-340. “A banda d'això, és total­ment necessària una actu­ació imme­di­ata i urgent per eli­mi­nar la peri­llo­si­tat, i que implica obli­gar el trànsit pesant a pas­sar per l'AP-7”, va subrat­llar ahir la pre­si­denta del Con­sell Comar­cal del Montsià, Mari Car­men Navarro, que va actuar com a por­ta­veu.

Els assis­tents a la reunió a Tar­ra­gona (repre­sen­tants de l'Amet­lla de Mar, Camar­les, l'Aldea, Alca­nar, l'Ampo­lla, el Perelló, Amposta i Sant Car­les de la Ràpita) van anun­ciar que dema­na­ran una reunió amb el Minis­teri de Foment si no hi ha avenços “imme­di­ats” en les nego­ci­a­ci­ons que encapçala la Gene­ra­li­tat.

Per la seva banda, la Fede­ració d'Amposta d'Asso­ci­a­ci­ons de Veïns con­si­dera un “nyap” el pro­jecte de l'Estat i insis­teix que l'única solució imme­di­ata per fre­nar la sinis­tra­li­tat en aquesta via és l'alli­be­ra­ment dels peat­ges al tram ebrenc de l'AP-7. “No ens cre­iem més pro­jec­tes, volem actu­a­ci­ons imme­di­a­ta­ment, i gas­tar-se els diners a fer roton­des no és cap solució a la pro­blemàtica que tenim”, va mani­fes­tar el pre­si­dent, Llo­renç Navarro. A més, va aler­tar que si l'AP-7 no és gratuïta men­tre es cons­tru­ei­xen les roton­des es difi­cul­tarà encara més el trànsit.

Els veïns man­te­nen els talls de car­re­tera a l'N-340, als quals s'afe­gi­ran enti­tats veïnals del Baix Maes­trat. Amb tot, Navarro cele­bra que els alcal­des afec­tats per l'N-340 es bellu­guen.

LA XIFRA

80
km/h
serà la velocitat màxima a l'N-340 al pas per les Terres de l'Ebre, en un total de 62 quilòmetres.

Trànsit mantindrà els cons

Tot i les reivindicacions dels alcaldes de les Terres de l'Ebre i dels veïns, el Servei Català de Trànsit mantindrà la instal·lació de cons entre els divendres i els dilluns al tram de l'N-340 comprès entre l'Ametlla de Mar i el Perelló per evitar els avançaments. Així ho va admetre ahir el delegat del govern a l'Ebre, Xavier Pallarès, que va assegurar que els tècnics defensen que l'N-340 és més segura amb la instal·lació de cons. “Mentre s'han posat els cons no s'han produït accidents, els tècnics ens diuen que no és viable treure'ls”, va dir Pallarès. En aquest sentit, el Servei Català de Trànsit mantindrà l'abalisament de 13 quilòmetres de carretera fins que es bonifique els camions perquè circulen per l'autopista AP-7 i s'aconsegueixi la gratuïtat per al trànsit intern. Una reclamació que el govern català traslladarà al Ministeri de Foment en una reunió que tindrà lloc d'aquí a pocs dies i en la qual també es reclamarà que s'accelere l'autovia A-7. Pallarès va referir-se a la polèmica de l'N-340 després del consell de direcció del govern a les Terres de l'Ebre. En la reunió es va informar que la setmana que ve començaran les obres a l'eix de l'Ebre (C-12) a Tortosa per resoldre els problemes d'inundabilitat que afecten aquesta via. Pallarès també va explicar que han sortit a concurs les obres de la carretera entre Masdenverge i Santa Bàrbara i que a final d'any hi sortirà la d'Horta de Sant Joan a Bot, amb una inversió de 400.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia