Infraestructures

Reducció de velocitat i onze rotondes a l'N-340 a l'Ebre

L'Estat invertirà més de deu milions en els pròxims mesos per desincentivar el pas de camions per aquest tram

Els alcaldes i els veïns insisteixen que cal la gratuïtat de l'AP-7 i desviar el trànsit pesant

El govern estatal vol transformar els 62 quilòmetres de la carretera N-340 a les Terres de l'Ebre en una via incòmoda per al trànsit pesant. El subdelegat del govern, Jordi Sierra, va detallar ahir als alcaldes afectats pel pas de la via el projecte de construcció d'onze rotondes entre aquesta tardor i principi del 2017, unes obres que aniran acompanyades d'una reducció de la velocitat de 100 a 80 km/h. L'objectiu, desincentivar el pas de camions i incrementar la seguretat. El territori, però, considera insuficient el gest i insisteix al Ministeri de Foment en la necessitat d'obligar els camions a circular per l'AP-7, així com en la gratuïtat de l'autopista per al trànsit intern.

Tres fases

El projecte detallat ahir per la subdelegació es desenvoluparà en tres fases: la primera i d'inici immediat és la de construcció de dues rotondes al Perelló i l'Ampolla. Durant aquesta tardor es posaran a licitació també cinc rotondes més (l'Almadrava, Sant Jordi d'Alfama, Camarles, Sant Carles de la Ràpita i les Cases d'Alcanar), i, finalment, durant l'any vinent es farà el projecte per a quatre rotondes més (Sant Carles sud, zona industrial d'Amposta, l'Ampolla/Deltebre i l'Ametlla de Mar).

Tot el projecte estarà executat com a molt tard a principi del 2017, i anirà acompanyat d'altres mesures com ara l'ampliació de vorals, la millora d'accessos i la instal·lació d'elements reflectors entre els carrils per desincentivar els avançaments.

Amb tot plegat, l'objectiu és eliminar els girs a l'esquerra i canvis de sentit, i alentir la circulació a la via, de manera que el trànsit pesant de pas acabi optant per la major rapidesa de l'autopista.

Insatisfets

La mesura, tot i no despertar rebuig entre els alcaldes que ahir es van reunir amb el subdelegat, sí que va resultar insuficient per als màxims responsables dels municipis afectats pel pas de l'N-340. “A banda d'això, és totalment necessària una actuació immediata i urgent per eliminar la perillositat, i que implica obligar el trànsit pesant a passar per l'AP-7”, va subratllar ahir la presidenta del Consell Comarcal del Montsià, Mari Carmen Navarro, que va actuar com a portaveu.

Els assistents a la reunió a Tarragona (representants de l'Ametlla de Mar, Camarles, l'Aldea, Alcanar, l'Ampolla, el Perelló, Amposta i Sant Carles de la Ràpita) van anunciar que demanaran una reunió amb el Ministeri de Foment si no hi ha avenços “immediats” en les negociacions que encapçala la Generalitat.

Per la seva banda, la Federació d'Amposta d'Associacions de Veïns considera un “nyap” el projecte de l'Estat i insisteix que l'única solució immediata per frenar la sinistralitat en aquesta via és l'alliberament dels peatges al tram ebrenc de l'AP-7. “No ens creiem més projectes, volem actuacions immediatament, i gastar-se els diners a fer rotondes no és cap solució a la problemàtica que tenim”, va manifestar el president, Llorenç Navarro. A més, va alertar que si l'AP-7 no és gratuïta mentre es construeixen les rotondes es dificultarà encara més el trànsit.

Els veïns mantenen els talls de carretera a l'N-340, als quals s'afegiran entitats veïnals del Baix Maestrat. Amb tot, Navarro celebra que els alcaldes afectats per l'N-340 es belluguen.

LA XIFRA

80
km/h
serà la velocitat màxima a l'N-340 al pas per les Terres de l'Ebre, en un total de 62 quilòmetres.

Trànsit mantindrà els cons

Tot i les reivindicacions dels alcaldes de les Terres de l'Ebre i dels veïns, el Servei Català de Trànsit mantindrà la instal·lació de cons entre els divendres i els dilluns al tram de l'N-340 comprès entre l'Ametlla de Mar i el Perelló per evitar els avançaments. Així ho va admetre ahir el delegat del govern a l'Ebre, Xavier Pallarès, que va assegurar que els tècnics defensen que l'N-340 és més segura amb la instal·lació de cons. “Mentre s'han posat els cons no s'han produït accidents, els tècnics ens diuen que no és viable treure'ls”, va dir Pallarès. En aquest sentit, el Servei Català de Trànsit mantindrà l'abalisament de 13 quilòmetres de carretera fins que es bonifique els camions perquè circulen per l'autopista AP-7 i s'aconsegueixi la gratuïtat per al trànsit intern. Una reclamació que el govern català traslladarà al Ministeri de Foment en una reunió que tindrà lloc d'aquí a pocs dies i en la qual també es reclamarà que s'accelere l'autovia A-7. Pallarès va referir-se a la polèmica de l'N-340 després del consell de direcció del govern a les Terres de l'Ebre. En la reunió es va informar que la setmana que ve començaran les obres a l'eix de l'Ebre (C-12) a Tortosa per resoldre els problemes d'inundabilitat que afecten aquesta via. Pallarès també va explicar que han sortit a concurs les obres de la carretera entre Masdenverge i Santa Bàrbara i que a final d'any hi sortirà la d'Horta de Sant Joan a Bot, amb una inversió de 400.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona