Lleida entra en el pacte d'infraestructures amb la inclusió del túnel de la Bonaigua

La Diputació de Lleida s'afegeix a última hora a l'acord després d'aconseguir millores viàries

El govern de la Diputació de Lleida, format pel PSC, ERC i ICV-EUiA, va decidir fa unes setmanes plantejar una pugna al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) que dirigeix el conseller Joaquim Nadal, i li va fer arribar la seva negativa a incorporar-se al Pacte Nacional d'Infraestructures que el govern català vol acordar amb un ampli espectre de partits polítics, agents econòmics i organismes territorials. L'objectiu del pacte és que les grans obres públiques dels pròxims anys gaudeixin d'un mínim consens sigui quina sigui la conjuntura política. Que un organisme con la Diputació de Lleida, governada a més pels mateixos partits que donen suport al govern català, no s'afegís a l'acord, condemnava el pacte nacional a ser paper mullat en un dels territoris amb més dèficits d'infraestructures.

Però aquesta pugna s'ha acabat. Ahir, el president de la Diputació, Jaume Gelabert (ERC), els portaveus del PSC i d'ERC, Enric Colom i Josep Cosconera, i el diputat representant d'Unitat d'Aran (UA), Joan Riu, van anunciar el sí de la institució al pacte d'infraestructures adduint que finalment s'han incorporat al text «la pràctica totalitat de les propostes presentades».

Entre les obres incorporades al pacte, hi ha el túnel de la Bonaigua, una obra que fa temps que reclama el territori perquè el Pallars tingui un accés ràpid a la Val d'Aran i des d'allà cap a l'Estat francès. La Diputació ha reclamat que aquest projecte, que es planteja des de fa anys sense que fins ara s'hagi fet cap pas en ferm per donar-li resposta, es prevegi per abans del 2015.

Una autovia entre Montblanc i Lleida

Una altra de les obres negociades a última hora ha estat la construcció a mitjà termini d'una autovia entre Lleida i Montblanc, a l'antiga N-240, per millorar la comunicació de les terres de Lleida amb les comarques tarragonines.

Un altre projecte important per a la Diputació de Lleida era la millora de la carretera C-53 de Tàrrega a Alfarràs. El govern català accepta incloure al pacte l'ampliació i millora de la carretera i la mitja dotzena de variants que s'hi hauran de construir, perquè la carretera deixi de passar pels nuclis urbans. En alguns d'aquests, com Bellcaire d'Urgell, l'alta accidentalitat ha posat el municipi en peu de guerra. Fa uns mesos els veïns van decidir avisar ells mateixos els conductors amb cartells del nombre d'atropellaments que es produeixen.

Túnel de la Bonaigua
Accessos a l'aeroport de Lleida-Alguaire
Condicionament de la C-53 entre Tàrrega i Alfarràs
Bifurcació de l'eix transversal cap a Guissona
Autovia de Montblanc-Lleida
Tercer carril de l'A-2 entre Cervera i Lleida si ho justifica l'increment del trànsit
Conversió en tren tramvia del tren de Lleida a la Pobla de Segur
Conversió de la línia de trens regionals Lleida-Manresa en rodalies Lleida-Calaf
Estudi prolongació del tren de Puigcerdà a la Seu d'Urgell i Andorra
Estudi de la prolongació del tren de la Pobla fins a l'Estat francès pel túnel de Salau


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona