Infraestructures

Alcaldes i transportistes fan pinya per l'N-340

Els municipis del Pacte de Berà se sumen a la protesta del dia 11 en una trobada amb els batlles ebrencs i la FEAT

Acorden preparar una altra gran mobilització conjunta a principis del 2016

Transportistes i alcaldes afectats per l'N-340 tant a les comarques ebrenques com al Tarragonès i el Baix Penedès van visualitzar ahir la seva unió en la lluita per aconseguir la liberalització dels peatges de
l'AP-7. Representants dels tres sectors es van trobar per primer cop al polígon Riuclar de Tarragona per traçar una estratègia conjunta amb l'objectiu de pressionar el Ministeri de Foment perquè faci gratuïts els peatges a la demarcació tarragonina, solució que les tres parts coincideixen que és l'única sortida immediata per reduir els problemes d'accidentalitat i de col·lapse circulatori que hi ha a l'N-340.

La primera decisió que es materialitzarà de la unió de la FEAT i els alcaldes serà la participació d'una representació del Pacte de Berà (que agrupa els municipis del Baix Penedès i del Baix Gaià al Tarragonès) en la protesta de l'11 de desembre impulsada pels alcaldes del Baix Ebre i el Montsià afectats per l'N-340 i els transportistes. “Hem decidit desplaçar-nos nosaltres en mostra de suport i no fer un altre tall en el nostre territori per tal que es visualitzi un únic punt de protesta”, va detallar Eduard Rovira, alcalde de Torredembarra. Els alcaldes del Pacte de Berà s'havien plantejat repetir un tall de trànsit com el realitzat diumenge a l'Arboç, que va aplegar mig miler de persones.

Gran mobilització

Els alcaldes i la FEAT també es van comprometre ahir a treballar en una altra gran mobilització de cara a principis de l'any vinent, en el moment que ja s'hagi constituït el nou govern de l'Estat espanyol, per fer evident la pressió del territori en l'arrencada de la nova legislatura. “L'objectiu és treballar de cara a aquesta gran mobilització perquè s'hi sumin tots els municipis, des d'Alcanar fins a Vilafranca del Penedès, afectats pel pas de l'N-340”, va explicar l'alcalde d'Altafulla i candidat d'En Comú Podem a Tarragona, Fèlix Alonso.

Aquesta gran protesta hauria d'afectar simultàniament punts diferents de l'N-340 al llarg de tota la demarcació. Els participants en la trobada situaven en el calendari la seva realització entre els mesos de gener i febrer.

“La nostra voluntat és col·laborar tot el possible amb els representants del territori”, va destacar Josep Lluís Aymat, director de la FEAT. “Tenim la força que dóna anar tots de la mà per expressar el nostre malestar”, hi va afegir l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni.

Els alcaldes ebrencs, de fet, van fer palès el seu descontentament amb les rotondes que Foment està construint al seu tram de l'N-340, obres a les quals ja s'han oposat les Federacions de Veïns i els transportistes. “És una solució barata i pròpia d'una carretera de tercera categoria, no una via important com aquesta.

Crítiques al PP

La reunió també va servir per respondre a les declaracions del candidat del PP al Congrés, Jordi Roca, que va qualificar de “propaganda” les protestes i d'un pla del PSC i CDC per allargar les concessions de les autopistes. “És pura lògica electoralista. És un problema greu i antic i un dels impediments que ens imposa l'Estat”, va respondre l'alcalde de Torredembarra.

LES FRASES

Les rotondes a l'N-340 són una solució pròpia d'una carretera de tercer nivell, no important
Josep Gaseni
Alcalde de l'Ametlla de Mar
Les marxes lentes seran unes mobilitzacions evidents i que tindran un impacte fort
Josep Lluís Aymat
Director de la FEAT
Volem que el dia 11 de desembre es visualitzi un únic punt de protesta i ens hi desplaçarem
Eduard Rovira
Alcalde de Torredembarra

Més d'un centenar de camions, en les marxes lentes

Segons els càlculs de la FEAT, ja són més d'un centenar els camioners i autocars de tot Catalunya que s'han compromès a participar en les marxes lentes que es faran de manera simultània d'aquí a just una setmana en la gran protesta convocada a les Terres de l'Ebre per la situació de l'N-340. “Serà una protesta evident i que tindrà un impacte fort”, va avançar el director de la FEAT.

Els plans dels transportistes són que, de manera simultània a les protestes que es realitzaran a l'Ametlla de Mar i Alcanar i que tallaran l'N-340, els camioners participin en tres marxes lentes: dues que discorreran per
l'N-340 (una en cada sentit de la marxa) i una tercera que afectarà també l'AP-7 entre l'Hospitalet de l'Infant i la sortida de Tortosa/l'Aldea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona