Ryanair confirma que només farà 29 rutes l'estiu que ve a Girona
S'havia compromès a créixer a Girona, però suprimeix set destinacions i preveu transportar cent mil viatgers menys
Entre les rutes que no continuaran hi ha les de l'Alguer, Palma i Marràqueix
Confirmat. Ryanair farà només 29 rutes l'estiu que ve a Girona, set menys que l'estiu passat. Tot i que la companyia de baix cost irlandesa s'havia compromès el març passat a tornar a créixer a partir del 2016 a l'aeroport gironí, les bones intencions han estat només paraules. I els fets són que serà la tercera retallada consecutiva forta de la companyia a les instal·lacions de Vilobí. En només tres anys s'haurà passat de les 65 rutes de l'estiu del 2013 a només 29 l'any que ve. Menys de la meitat (un 55,4% menys). Respecte a l'any passat, la retallada de rutes és de gairebé un 20%.
Quan l'octubre passat es van posar a la venda els primers bitllets per l'estiu que ve, ja es va veure que Ryanair preveia menys rutes, però des de l'aerolínia s'insistia que la previsió era créixer i que la programació encara no estava tancada. Ara ja sí. La companyia va confirmar ahir a aquest diari que l'estiu que ve –d'abril a octubre– operarà només 29 rutes i que la previsió és transportar en global durant tota la temporada uns 1,2 milions de viatgers. Són cent mil menys dels que va tenir l'estiu passat. Tot i això, Ryanair insisteix: “Girona continua sent un aeroport clau per a Ryanair a Catalunya; contribueix de manera forta al nostre creixement a la regió.”
Les rutes que es perden
Entre les set rutes que se suprimeixen, destaca el cas de l'Alguer, una de les destinacions clàssiques de Ryanair a Girona i la principal via de comunicació entre Catalunya i aquesta ciutat catalanoparlant de Sardenya. La supressió de la ruta forma part d'una retallada dràstica que ha fet la companyia en totes les connexions a Sardenya. Ha argumentat falta d'avions –com a Girona– però les autoritats sardes creuen que és perquè fa dos anys que no els paguen subvencions. Dins la retallada a Sardenya també cau el vol de Girona a Càller. Tant l'Alguer com Càller eren dues de les destinacions amb menys ocupació els últims anys, igual que Palma, que és una altra de les rutes que se suprimeixen. Cal dir, però, que l'estiu passat totes havien superat el 75% d'ocupació, que és el llindar que fixa Ryanair a partir del qual les rutes li són rendibles.
A més de l'Alguer i Càller, també cauen del mercat italià Bríndisi i Perusa. I, finalment, dues rutes importants que no continuen són Dortmund i Marràqueix. La segona, sempre amb molt bons números, es trasllada al Prat.