La Generalitat projecta la variant fins a Canyelles del ramal de la C-32 de Lloret
El govern posa a licitació la redacció del final de la nova ronda Costa Brava Sud per 1,7 milions
La carretera, de dos quilòmetres, tindrà un carril per sentit de circulació
La Generalitat de Catalunya comença a projectar la variant fins a Canyelles (Lloret), a tocar de Tossa de Mar, i confia a tenir el projecte enllestit l'últim trimestre del 2017. El Departament de Territori i Sostenibilitat va informar ahir que ha posat a licitació la redacció del projecte de la variant (o final de la nova ronda Costa Brava Sud) per 1,7 milions d'euros.
El govern preveu que el projecte s'allargarà vint mesos (vuit per l'estudi informatiu que actualitzi el traçat del 2008 i dotze per la redacció de la nova infraestructura). Segons el departament del govern, el nou vial, de dos quilòmetres, tindrà la configuració d'una carretera del tipus 1+1 (un sentit per circulació, separats per un sistema de contenció de vehicles). La inversió prevista pel govern és de 98 milions d'euros.
Primer, la C-32
La carretera (variant) que ara es projecta és la segona fase del controvertit allargament de la C-32 a Lloret de Mar. Si el futur ramal ha de començar al maig, fa 6,5 quilòmetres i costarà 71 milions, que assumeix Abertis, la variant fins a Cala Canyelles i les urbanitzacions costaneres és la segona fase.
Túnel al Morro Fred
La variant començaria a l'enllaç del final de la C-32 (allargada) amb la C-63 i acabaria a la GI-682, la carretera de Lloret a Tossa de Mar. La carretera inclourà un túnel natural que creuarà la muntanya del Morro Fred, de 1.525 metres. Aquest túnel serà molt proper als viaductes de la riera de Can Sota (100 metres) i als vinculats amb l'abocador de Lloret (un de 204 per salvar les instal·lacions i un altre de 100 per no ocupar zones d'abocament).
El projecte de variant entre les Alegries i Canyelles coincideix amb la preparació del procés (no vinculant) de participació ciutadana a Blanes. Grups polítics i la plataforma Aturem la C-32 van trobar-se ahir per segon cop per adjudicar a una consultaria la direcció del procés. A Blanes, han demanat que les obres de la C-32 comencin més enllà del maig. La consulta hauria de durar un màxim de cent dies. A Lloret, van descartar un procés similar després de l'acord amb el govern, que inclou allargar la C-32 i l'esmentada variant.
LA XIFRA
Projecte ràpid, obra per definir
La intenció del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya és enllestir el projecte de manera ràpida (vint mesos). El conseller en funcions, Santi Vila, va explicar el 10 de desembre a Lloret que la proposta consensuada amb els ajuntaments de Lloret, Blanes, Tordera i Tossa de Mar era “clau” per al desenvolupament econòmic del sud de la Costa Brava. Vila es referia a l'allargament de la C-32 i al compromís del govern de redactar el projecte del final de la ronda Costa Brava Sud (en terminologia del govern).
La variant que es projecta –amb l'actualització d'un estudi existent– no és factible a curt termini, segons admetien fonts del Departament fa un mes. El que vol el govern és tenir-ho enllestit a finals del 2017 i executar la carretera el 2018, quan l'allargament de la C-32 sigui fet. La ronda Costa Brava Sud facilitarà la mobilitat a més de 150.000 persones, calcula el govern.