Infraestructures i serveis

municipal

zona blava

Pineda aposta per la gestió directa de la zona blava

El ple aprova fer una societat mercantil pública que preveu ampliar el nombre d'aparcaments de pagament i crear zones per a residents

Via a Punt tindrà un gerent extern i funcionarà el 2018

Pineda ha decidit posar fil a l'agulla a un dels temes enquistats al municipi: l'ordenació i l'optimització de la zona blava. El ple de dijous va aprovar, amb els vots a favor del govern –PSC i CiU– i de Pineda Sí Pot, ICV-EUiA i C's, la municipalització del servei. L'instrument que s'utilitzarà serà una societat mercantil pública, en funcionament a principis del 2018, dirigida per un consell d'administració amb representació de tots els grups municipals i amb un gerent extern que es contractarà a través d'un concurs de mèrits. La memòria que acompanya la creació del nou ens, així com l'estudi de viabilitat econòmica que recull diferents supòsits, preveu, entre altres coses, l'ampliació de l'actual zona blava de pagament –per primera vegada se n'habilitaria una al barri del Poblenou–, l'actualització dels preus, que fa anys que no es toquen, i la transformació del pàrquing gratuït de la Mina, el més gran de la població, també en espai de zona blava un cop asfaltat i condicionat. Paral·lelament, es recupera la idea de transformar bona part dels vials del barri del Poblenou, en especial els més pròxims a Calella, en zona de “residents, comercials i treballadors”. Aquesta modalitat comportaria, en cas de posar-se en marxa, que els veïns haurien de pagar una quantitat anual –al voltant de 20 euros– per poder deixar el cotxe al carrer. L'objectiu final seria posar fi al costum estès entre els conductors de la població veïna d'aparcar als carrers del barri i fent cada cop més difícil que els pinedencs hi trobin lloc.

El govern municipal defensa la creació de la nova empresa, batejada com a Via a Punt, com la millor opció per resoldre la situació actual de la gestió de la zona blava, que des que va acabar la concessió a l'empresa Eysa el 2001 s'ha anat prorrogant any darrere any.

Visions contraposades

Durant el ple, ERC i el PP van argumentar la seva abstenció amb diferents arguments al voltant de l'aparcament de pagament. Pels republicans, s'ha començat “la casa per la teulada”. “La viabilitat de l'empresa es basa a doblar les places de zona blava i creiem que abans d'aprovar la seva creació s'havia d'haver encetat un debat amb la ciutadania”, va dir el portaveu, Pere Aragonès. El popular Diego Sánchez va anar més enllà i va assegurar que la seva formació “mai donarà suport a una zona blava al Poblenou ni en cap altre barri”. Els portaveus de Pineda Sí Pot, Josep Lluís Fernández; ICV-EUiA, Marcos Ortega, i C's, Xavier Lacruz, van valorar positivament que l'Ajuntament “gestioni públicament allò que és públic”.

El regidor d'Urbanisme, Jordi Masnou (PSC), va insistir que la proposta anava més enllà de la gestió de la zona blava del municipi i que l'empresa haurà d'assumir el conjunt de la mobilitat de Pineda i el desplegament del pla de mobilitat aprovat l'any 2013. “Volem donar un servei més modern i de qualitat i afegir aparcaments de llarga estada a l'oferta actual”, va dir.

LA XIFRA

158
places
d'aparcament en zona blava de pagament funcionen actualment al municipi de Pineda.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.