Serveis

Infraestructures

La línia de tren entre Barcelona i Lleida “desespera” els usuaris

El trajecte fins a Manresa, el mateix de fa 151 anys, dura vuitanta minuts com quan va néixer, i fins a Lleida els usuaris han de fer un transbord amb autocar

La línia de tren que uneix Barcelona amb Lleida passant per Manresa “desespera” tant els seus usuaris com els alcaldes de les poblacions per on discorre el trajecte. Els batlles de Manresa i Mollerussa, Josep Camprubí i Teresa Ginestà, denuncien que el servei “té deficiències i no serveix per als ciutadans que volen desplaçar-se a la capital catalana o a la del Segrià”. La línia de tren passa pel mateix lloc que fa 151 anys, quan es va inaugurar. De Barcelona a Manresa, el trajecte dura els mateixos vuitanta minuts que quan va néixer, i de Manresa a Lleida els usuaris han de fer un transbord amb autocar per arribar al seu lloc de destí. De tornada a Barcelona no arriba al centre, sinó que el seu trajecte finalitza a Sant Andreu Arenal. A més, el tram en obres encara està pendent de licitació per l'empresa que l'hauria d'arreglar.

L'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, ha expressat aquesta setmana el seu desencís amb la situació i ha explicat que “els responsables de Renfe s'han de plantejar què volen fer amb aquesta línia: convertir-la en una opció turística i, per tant, que no importi el temps; en un metro, amb més freqüència, o bé en una línia ràpida”. En tots els casos, diu, “és necessari començar a fer millores i exigir respostes als seus responsables”.

Els usuaris de la línia de tren de mitja distància que uneix Barcelona amb Lleida i que passa per Manresa es mostren cansats quan els pregunten pel trajecte. La majoria diuen que el traçat és “llarg i pesat” i que ja estan cansats de “les nombroses deficiències d'aquesta línia”.

Tot i que els alcaldes de Lleida no donen per perduda la línia, el cert és que per a les institucions de Ponent l'única esperança per millorar la connexió en tren amb la Catalunya central és la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, un projecte que s'albira a llarg termini. Aquest eix està previst que uneixi les comarques de Lleida amb les de Girona des de l'aeroport d'Alguaire (Segrià) passant per les comarques centrals.

LA XIFRA

4
hores es tarda per fer tot el trajecte, passant per Manresa, una part en tren i l'altra en autobús.

Retard pel robatori de la catenària

Aviat farà un any de la data que Foment va donar perquè s'acabessin les obres del tram Calaf-Manresa. Les obres, que haurien d'haver finalitzat el 15 de novembre del 2009, encara no s'han acabat i, de fet, encara no ho podran fer a causa del robatori de més de 30 km de catenària nova que hi va haver al mes de maig i que obliga el ministeri, que és el responsable del conjunt de les reformes, a tornar a fer el procés administratiu per adjudicar aquesta obra. L'elevat cost del material, sumat al fet de col·locar-lo, ha comportat que s'hagi tornat a obrir un procés públic per adjudicar part del projecte. Adif ha confirmat que ja ha obert dos concursos per adjudicar les obres. El cost total dels treballs és de 8 milions d'euros, aproximadament. Mentrestant, els usuaris hauran d'agafar l'autobús.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona