Més autobusos entre Sabadell i Mataró
Els alcaldes tornen a reclamar el quart cinturó ferroviari
La línia que uneix Sabadell, Granollers i Mataró amb autobús, que funciona des del 2006, augmenta la freqüència de pas a partir del dia 14 i es converteix en exprés. L'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez (ERC); l'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), i l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), van fer ahir al matí el viatge inaugural de la nova línia e13 de la xarxa d'autobusos d'altes prestacions anomenada Expres.cat, que passarà a oferir fins a 27 trajectes d'anada i tornada diaris en comptes dels 15 actuals, Els caps de setmana i festius la línia reduirà la freqüència i quedarà en 16 viatges. Actualment té uns 170.000 viatgers.
Els tres alcaldes van aprofitar per reivindicar l'execució del quart cinturó ferroviari i també de l'enllaç entre les línies R8 i R4 de rodalies a l'intercanviador de Barberà del Vallès, que, segons Mayoral, està inclosa en el pla director d'infraestructures (PDI), costaria uns 300 milions i permetria unir directament Granollers, Mollet, Sabadell i Terrassa. Una inversió que, segons afirma l'alcalde de Sabadell, és “relativament petita”.
No hi va haver coincidència en l'execució del quart cinturó viari. Per Mayoral, és imprescindible, però per Fernàndez es tracta d'un projecte obsolet que passa “lluny dels polígons i no soluciona ni facilita el moviment de persones ni de mercaderies”.