Argentona clama contra la retallada del bus a Granollers
Les expedicions d'aquest servei públic entre les dues poblacions han passat de les disset diàries a només tres per dia
L'equip de govern assegura que el seu objectiu és que es torni a recuperar la freqüència de pas
Argentona es mostra contrària a la retallada del servei públic d'autobusos que els uneix amb Granollers passant per la Roca del Vallès i procedent de Mataró. De fet, el ple de dilluns va aprovar per unanimitat la presentació d'un recurs arran de l'eliminació, a càrrec de la Generalitat, d'una part de la freqüència de pas d'aquesta línia pel municipi maresmenc, que passa de les disset expedicions diàries a només tres per dia. Es dóna la circumstància que aquest canvi de freqüència de pas va coincidir en la data amb l'entrada en funcionament de la nova línia de bus exprés entre Mataró, Granollers i Sabadell.
“Ens hem quedat pràcticament sense el servei”, es queixava l'alcalde d'Argentona, Eudald Calvo (CUP), que va criticar “les maneres” com el Departament de Mobilitat va anunciar la modificació del servei a l'Ajuntament. “Gairebé va ser d'un dia per l'altre sense haver informat els usuaris”, explicava Calvo, que va mostrar la voluntat de l'Ajuntament de recuperar aquest servei. En la mateixa línia es va mostrar la regidora de Mobilitat, Aina Gómez (CUP), que considera que “es veuen limitades les possibilitats d'anar a Granollers amb transport públic”. A més, Gómez va assenyalar que els argentonins que optin per baixar amb autobús fins a Mataró i des d'allà agafar la línia exprés “han de tornar a pagar a Mataró si van amb bitllet senzill”. “És una vergonya trigar 45 minuts a fer el trajecte entre Argentona i Granollers i que a sobre et facin pagar dues vegades”, va reblar la regidora.
Reunió amb Transports
Paral·lelament, ahir mateix, una delegació argentonina encapçalada per l'alcalde, va mantenir una reunió amb el servei territorial de Transports de Barcelona per mirar de
redreçar la situació. “No n'hem sortit satisfets”, va comentar Calvo, que va assegurar que “no han ofert cap solució”. En aquest sentit, l'alcalde d'Argentona va explicar que des de Transports “només han proposat passar de tres expedicions a quatre”, fet que el batlle considera insuficient. Tot i això, Calvo va reconèixer que el trajecte “era ineficient”, ja que a causa de les parades que havia de fer l'autobús provocava que es trigués 50 minuts entre Argentona i Granollers. “Aquesta línia només l'agafava la gent que no tenia cap alternativa”. Per això Calvo va opinar que “s'ha de recuperar el servei però també s'han de buscar les mesures perquè el trajecte sigui eficient” i va afegir que “quan més es precaritza un servei, menys necessari és”. I és que segons dades de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), aquesta línia només la utilitzaven deu usuaris d'Argentona al dia, cosa que significa uns 300 passatgers al mes.
Les accions
Tot i el resultat de la reunió, l'alcalde d'Argentona va confirmar que la lluita per recuperar aquest servei “no s'aturarà”. En aquest sentit Calvo va avançar que si no fructifica el recurs que ara interposarà l'Ajuntament, no es descarta presentar amb posterioritat un contenciós administratiu en contra de l'eliminació de les expedicions de la línia.
De manera paral·lela, i tal com va manifestar l'alcalde, també s'intentarà la “pressió política”. “Si cal demanarem una reunió amb el secretari de Mobilitat, Ricard Font, o amb el mateix conseller de Territori”, va dir. L'alcalde també va comentar que es podria portar al ple de l'Ajuntament alguna moció en aquest sentit “per continuar fent pinya”. A més, Calvo no va descartar mobilitzacions o “un acte públic per explicar a tothom com ha anat aquest procés”. L'alcalde també va avançar que s'aprofitarien aquestes mobilitzacions per reclamar també una connexió més directa amb Barcelona per carretera i també cap a la Universitat Autònoma.
LA DATA
LA FRASE
Suport de tots els grups polítics
Tot i estar en minoria, l'equip de govern (CUP-PSC-ICV)
va trobar el suport de tota l'oposició de l'Ajuntament –Tots per Argentona (TxA) i ERC– en aquest assumpte. Xavier Collet, regidor de TxA, va qualificar la mesura com a “mala notícia per a Argentona” i va lamentar “el tracte rebut des de la Generalitat”. “Ens dol que el nostre municipi estigui tan maltractat”, va dir, i va instar l'equip de govern a tenir “caràcter enèrgic” per fer front a la situació. En la seva intervenció al ple, Collet es va mostrar partidari de “potenciar més aquesta línia d'autobús” i va alertar que “si no, la tendència serà utilitzar el vehicle privat”. El regidor independent també va posar el crit al cel amb la manera com s'havia anunciat el canvi de freqüència de pas. “No pot ser que no s'avisi amb més temps”, va manifestar.