La llum d'un pis social d'Anglès, encallada per un error d'Endesa
L'Ajuntament vol donar d'alta el servei des de fa dos mesos
Els fets es deuen a “un problema informàtic”
Un error informàtic de la companyia Endesa ha impedit donar d'alta la llum d'un pis d'Anglès que l'Ajuntament vol destinar a lloguer social. El consistori va fer la primera sol·licitud el 30 de maig però fonts de la companyia admeten que “un problema informàtic” ha fet encallar l'expedient més del compte. Fonts d'Endesa asseguren que haurà resolt el cas a final de mes.
L'Ajuntament ha tramitat fins a set vegades l'alta del pis, seguint el procediment habitual de contractacions, però sempre ha obtingut l'anul·lació per part de la companyia. Amb aquest mateix canal de contractacions, ja s'han tramitat satisfactòriament altres altes. Aquestes tramitacions s'han fet després del 30 de maig i ja estan resoltes –el termini habitual sol ser d'uns quinze dies.
Sense el subministrament d'electricitat, la llogatera encara no pot anar a viure al pis, situat a la plaça de la Vila. La beneficiària, una dona de 70 anys, actualment està a la casa on fa temps que viu de lloguer. A causa de les males condicions d'aquest habitatge, ja deteriorat pel pas del temps, el propietari va preferir no renovar el contracte per motius de seguretat. No obstant això, l'Ajuntament va arribar a un acord perquè la dona hi pogués continuar vivint de manera temporal, fins que l'alta de la llum del pis de la plaça de la Vila es concretés.
Incertesa en el tràmit
Segons l'Ajuntament, les peticions anul·lades reiteradament per la companyia no sempre han estat justificades. Malgrat que algunes vegades notificaven que hi havia un error al número de comptador, en d'altres no es donava cap explicació ni cap avís. Segons sosté el consistori, l'única manera de fer el seguiment de l'estat de l'alta és trucar cada vegada a Endesa. Els serveis socials municipals van enviar una carta a la companyia.