Administracions

Projecte de turisme actiu transfronterer de Portbou i Cervera

Iniciativa per atreure conjuntament turisme de qualitat, amb el suport de la Casa de la Generalitat a Perpinyà

Les pri­me­res acti­vi­tats del pro­grama Pri­ma­vera Trans­fron­te­rera Activa que impul­sen els ajun­ta­ments de Port­bou i de Cer­vera es posa­ran en marxa ja aquests dies de Set­mana Santa i s’allar­ga­ran fins a l’estiu. Aquest pro­jecte és una nova ini­ci­a­tiva de coo­pe­ració entre els dos con­sis­to­ris amb l’objec­tiu de dina­mit­zar i atraure turisme actiu de qua­li­tat i fer val­dre la riquesa natu­ral, cul­tu­ral i històrica d’aquest ter­ri­tori fron­te­rer, de gran diver­si­tat natu­ral i geogràfica estratègic durant molts anys.

El pro­grama té el suport finan­cer de la Casa de la Gene­ra­li­tat a Per­pinyà a través del pro­grama Euro­dis­tricte. Micro­pro­jec­tes a l’espai català trans­fron­te­rer i té com a fina­li­tat d’apro­fi­tar el poten­cial d’aquest ter­ri­tori, el veïnatge dels dos muni­ci­pis i la pro­xi­mi­tat de les dues pobla­ci­ons per esta­blir una estratègia turística con­junta i així aple­gar esforços i esde­ve­nir com­ple­men­ta­ris en un nínxol con­cret d’atracció de visi­tants: el turisme actiu.

Durant cada cap de set­mana des de Set­mana Santa fins a finals de juny s’ofe­ri­ran tot tipus de pro­pos­tes de turisme actiu: sen­de­risme slow, sor­ti­des en bici­cle­tes elèctri­ques, cur­ses de mun­ta­nya, marxa nòrdica, sor­tida en caiac i sor­tida en barca i snorkel. Es tracta d’acti­vi­tats cir­cu­lars, en la seva gran majo­ria, ori­en­ta­des a tots els públics i ani­ran alter­nant els seus punts de sor­tida entre ambdós muni­ci­pis.

En paral·lel a les acti­vi­tats, es pro­po­sen paquets d’experiències que inclo­uen les acti­vi­tats i els allot­ja­ments i res­tau­rants dels muni­ci­pis. Així, qui pre­senti un tiquet d’un allot­ja­ment o un res­tau­rant de Port­bou o de Cer­vera obtindrà un des­compte del 50% en el cost de l’acti­vi­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.