Serveis

Infraestructures

La línia de tren entre Barcelona i Lleida “desespera” els usuaris

El trajecte fins a Manresa, el mateix de fa 151 anys, dura vuitanta minuts com quan va néixer, i fins a Lleida els usuaris han de fer un transbord amb autocar

La línia de tren que uneix Bar­ce­lona amb Lleida pas­sant per Man­resa “des­es­pera” tant els seus usu­a­ris com els alcal­des de les pobla­ci­ons per on dis­corre el tra­jecte. Els bat­lles de Man­resa i Molle­russa, Josep Cam­prubí i Teresa Ginestà, denun­cien que el ser­vei “té deficiències i no ser­veix per als ciu­ta­dans que volen des­plaçar-se a la capi­tal cata­lana o a la del Segrià”. La línia de tren passa pel mateix lloc que fa 151 anys, quan es va inau­gu­rar. De Bar­ce­lona a Man­resa, el tra­jecte dura els matei­xos vui­tanta minuts que quan va néixer, i de Man­resa a Lleida els usu­a­ris han de fer un trans­bord amb auto­car per arri­bar al seu lloc de destí. De tor­nada a Bar­ce­lona no arriba al cen­tre, sinó que el seu tra­jecte fina­litza a Sant Andreu Are­nal. A més, el tram en obres encara està pen­dent de lici­tació per l'empresa que l'hau­ria d'arre­glar.

L'alcalde de Man­resa, Josep Cam­prubí, ha expres­sat aquesta set­mana el seu des­encís amb la situ­ació i ha expli­cat que “els res­pon­sa­bles de Renfe s'han de plan­te­jar què volen fer amb aquesta línia: con­ver­tir-la en una opció turística i, per tant, que no importi el temps; en un metro, amb més freqüència, o bé en una línia ràpida”. En tots els casos, diu, “és neces­sari començar a fer millo­res i exi­gir res­pos­tes als seus res­pon­sa­bles”.

Els usu­a­ris de la línia de tren de mitja distància que uneix Bar­ce­lona amb Lleida i que passa per Man­resa es mos­tren can­sats quan els pre­gun­ten pel tra­jecte. La majo­ria diuen que el traçat és “llarg i pesat” i que ja estan can­sats de “les nom­bro­ses deficiències d'aquesta línia”.

Tot i que els alcal­des de Lleida no donen per per­duda la línia, el cert és que per a les ins­ti­tu­ci­ons de Ponent l'única espe­rança per millo­rar la con­nexió en tren amb la Cata­lu­nya cen­tral és la cons­trucció de l'Eix Trans­ver­sal Fer­ro­vi­ari, un pro­jecte que s'albira a llarg ter­mini. Aquest eix està pre­vist que uneixi les comar­ques de Lleida amb les de Girona des de l'aero­port d'Alguaire (Segrià) pas­sant per les comar­ques cen­trals.

LA XIFRA

4
hores es tarda per fer tot el trajecte, passant per Manresa, una part en tren i l'altra en autobús.

Retard pel robatori de la catenària

Aviat farà un any de la data que Foment va donar perquè s'acabessin les obres del tram Calaf-Manresa. Les obres, que haurien d'haver finalitzat el 15 de novembre del 2009, encara no s'han acabat i, de fet, encara no ho podran fer a causa del robatori de més de 30 km de catenària nova que hi va haver al mes de maig i que obliga el ministeri, que és el responsable del conjunt de les reformes, a tornar a fer el procés administratiu per adjudicar aquesta obra. L'elevat cost del material, sumat al fet de col·locar-lo, ha comportat que s'hagi tornat a obrir un procés públic per adjudicar part del projecte. Adif ha confirmat que ja ha obert dos concursos per adjudicar les obres. El cost total dels treballs és de 8 milions d'euros, aproximadament. Mentrestant, els usuaris hauran d'agafar l'autobús.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.