infraestructures
Un estudi avaluarà l'opció de tornar als 80 km/h a la C-31 a l'alçada de Montgat
La Generalitat vol saber l'impacte acústic que està tenint la decisió d'ampliar a 110 la velocitat màxima en aquest tram
L'Ajuntament, a favor del canvi
El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha confirmat que ha encarregat un estudi d'impacte acústic per analitzar si és necessari tornar a limitar a 80 km/h la velocitat al tram de l'autopista C-31 que travessa Montgat en direcció Mataró. Amb l'entrada de CiU a l'executiu català, la circulació per aquest tram de dos quilòmetres es va veure incrementat fins als 120 km/h, tot i que finalment, amb l'ordre estatal a totes les autopistes, s'ha acabat rebaixant a 110. D'aquesta manera, va quedar derogat el límit de 80 que havia impulsat el tripartit català d'esquerres i que tots els partits amb presència a l'Ajuntament de Montgat, inclòs el grup municipal de CiU, estan disposats a recuperar.
De fet, aquest va ser el sentit de la moció aprovada per unanimitat municipal en què s'exigia a la Generalitat que imposés els 80 com a velocitat màxima, com s'ha mantingut en els trams d'autopista que passen per Badalona i per Sant Adrià de Besòs. El departament no ha explicat quan iniciarà l'estudi ni quan el tindrà enllestit, però queda clar que el que conclogui serà decisiu per saber si se seguiran mantenint els 110 per hora o si es tornarà als 80.
Proximitat urbana
El fet que l'estudi sigui d'impacte sonor té a veure amb el principal argument utilitzat per l'Ajuntament de Montgat per exigir els 80 km/h: la proximitat de l'autopista C-31 a zones habitades de la vila, com ara el barri de les Mallorquines. De fet, l'alcalde de la vila, Jordi Ràmia, va parlar de “greuge” per als veïns del poble, donat que en el tram que passa per Badalona –on també hi ha un munt d'habitatges propers– sí s'han mantingut els 80 km/h.
A banda de la moció municipal, el vistiplau de la Generalitat a fer aquest estudi ha arribat dies després que el batlle montgatí s'entrevistés amb el secretari del departament de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, al qual va traslladar la “discriminació” que es fa envers Montgat en permetre circular més enllà dels 80 km/h per aquest tram. Tot i ignorar quan trigarà la Generalitat a pronunciar-se sobre la qüestió, Ràmia ha expressat el seu desig que “no es demori gaire”.
LA XIFRA
LA FRASE
CiU de Montgat també ho vol
J.G.N.La moció que reclamava el retorn als 80 km/h en el tram de la C-31 que travessa Montgat va ser aprovada al ple del mes de febrer. La va presentar el govern de Montgat, integrat pel PSC, ERC i ICV-EUiA, però CiU no va tenir cap dubte a l'hora d'adherir-s'hi. El portaveu del grup municipal convergent, Pere Senserrich, es va mostrar fins i tot convençut que la Generalitat acceptarà la petició municipal, tot i que no es va estar de criticar que el govern local “demani ara i no abans pantalles acústiques” per reduir el soroll del trànsit. “A 80 o a 120 km/h, se sent el mateix soroll”, va assegurar Senserrich.