Urbanisme

Passarel·la per unir els polígons a Sant Fruitós

El municipi encara l'última gran obra a la C-16c, la qual permetrà l'accés a peu a les àrees comercials

El projecte global, començat el 2009, puja a 3,04 milions

Sant Fruitós de Bages cons­truirà una pas­sa­rel·la ele­vada sobre l'antiga car­re­tera de Berga (C-16c) que unirà els polígons indus­tri­als Riu d'Or, Casa­nova i Sant Isi­dre, als quals fins ara només es podia acce­dir en cotxe per la peri­llo­si­tat que com­porta tra­ves­sar a peu la via. Segons l'alcalde, Joan Car­les Batanés, l'actu­ació pretén ser “l'últim gran pas per fer que la C-16c deixi de ser la gran obli­dada”. La infra­es­truc­tura s'aixe­carà a l'altura del Car­re­four i té un cost de 640.000 euros, que es paga­ran amb recur­sos pro­pis. Batanés espera començar les obres abans no acabi l'any.

La recon­versió de la zona es va començar a exe­cu­tar el 2009 amb la cons­trucció de la pas­sa­rel·la de la Rosa­leda. Es va aixe­car sobre la car­re­tera que uneix Man­resa i Sant Fruitós i va per­me­tre als veïns del barri acce­dir amb segu­re­tat a un dels can­tons dels polígons (on hi ha el Nat's). L'altra banda encara resul­tava inac­ces­si­ble: la C-16c n'impe­dia l'accés. En aquell moment, Josep Rafart, de CiU, era l'alcalde.

Més tard, l'actual govern –Gent Fent Poble i PSC– va aga­far les reg­nes d'un pro­jecte de rotonda a la C-16c que ja es pre­veia en el pla urbanístic del 1995, però que “cap equip de govern ante­rior havia acon­se­guit tirar enda­vant”. Batanés cri­tica que “durant quinze anys l'Ajun­ta­ment no va fer més que par­lar-ho i tro­bar excu­ses per atu­rar el pla”. “No hi van voler inver­tir; nosal­tres ho hem fet, i en anys de crisi”, des­taca. Batanés es refe­reix a la rotonda que s'ha fet recent­ment a l'altura del Pai­dos, una de les dues que s'han exe­cu­tat dins el pro­jecte glo­bal (l'altra és a l'antiga Men­fis) i que han permès de reor­de­nar de manera con­si­de­ra­ble el trànsit en una via que està envol­tada de polígons indus­tri­als i comer­ci­als i que té un ele­vat pas de vehi­cles pesants i de turis­mes.

Amb la rotonda del Pai­dos també s'ha gua­nyat la urba­nit­zació de les entra­des a l'aeròdrom i al cemen­tiri, on ara hi ha una vorera i un pas de via­nants que faci­li­ten l'arri­bada a peu. L'alcalde es mos­tra satis­fet amb la “fluïdesa de vehi­cles i la tran­quil·litat dels via­nants acon­se­guida” i diu que els veïns “con­ti­nu­a­ran fent el mateix que feien fins ara, però sense arris­car-hi la vida”.

Les obres del nou pas, que posa­ran punt final a una reur­ba­nit­zació de molta enver­ga­dura, podrien començar abans no acabi l'any. El govern local pre­veu esco­llir empresa en la pri­mera junta de govern de desem­bre. En total, l'endreça ha cos­tat 3,04 mili­ons d'euros: un de la pas­sa­rel·la de la Rosa­leda, 770.00 de la rotonda de la Men­fis, 630.000 de la del Pai­dos i 640.000 del nou pas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.