Urbanisme

Argentona vol millores en una carretera que ningú assumeix

L'Ajuntament reclama a la Generalitat, que és qui la va fer, inversions en matèria de seguretat

L'administració catalana diu que la via, que uneix el nucli amb el barri del Cros, no és seva

Estira-i-arronsa entre l'Ajuntament d'Argentona i la Generalitat pel manteniment de la carretera del Cros, que uneix aquest barri argentoní amb el centre del municipi. I és que el consistori va tornar a reclamar a l'administració catalana inversions i actuacions urgents en matèria de seguretat en la via que la Generalitat va construir als anys noranta en paral·lel a l'autovia C-60, que uneix Mataró amb Granollers. Segons el regidor de Mobilitat, Pere Móra (ERC), “la Generalitat és la propietària de part dels terrenys per on passa la carretera, però no l'ha inclosa mai en el seu catàleg”.

En aquest sentit, Móra va explicar que, la setmana passada, es va mantenir una reunió amb el subdirector general d'explotació viària, Ferran Camps, per tornar-li a exigir millores de seguretat a la via “i va tornar a dir que la carretera no és de la Generalitat”, va assegurar el regidor. Móra va lamentar que aquesta situació provoca un bloqueig a l'hora de fer millores a la via. “Nosaltres com a municipi no hi podem intervenir perquè no en tenim la titularitat”, explicava l'edil de Mobilitat, que va voler subratllar que “si la Generalitat vol fer el traspàs a l'Ajuntament, primer hauria de deixar la carretera en condicions”. De la mateixa manera, Móra va obrir la possibilitat que el consistori hi actuï de manera subsidiària “per, després passar-li, el càrrec a l'administració catalana”.

Pere Móra va raonar totes aquestes demandes explicant que, actualment, la carretera del Cros, o camí de les Mateves, “és una via que suporta un gran volum de trànsit, però que també és molt utilitzada per vianants i ciclistes”. Precisament per aquest fet, el regidor posa el crit al cel a l'hora de reclamar un manteniment “que fa vint anys que no es fa”.

I és que, a banda del mal estat del ferm, l'edil va emfatitzar la necessitat d'inversions que permetin una millor il·luminació de la via, així com més protecció per a la zona de vianants i també més garanties de seguretat per als vehicles, ja que al costat de la carretera es troba la riera d'Argentona, on, més d'una vegada, han anat a parar cotxes que circulaven a massa velocitat. A més, Móra va voler subratllar el fet que “és com si fos una via interurbana, perquè hi circulen vehicles que vénen de Mataró, Dosrius o Òrrius, a banda dels d'Argentona”. Es calcula que per aquesta carretera passen més de 1.500 vehicles al dia i més de 500.000 a l'any. Tot i que és una via on no es poden superar els 60 km/h, es calcula que hi ha prop d'un 30% d'excés de velocitat en una carretera que té una longitud de 2,4 quilòmetres.

Proposta de la Diputació

Tot i la incògnita de qui en té la titularitat, a mitjans d'abril la Diputació va donar a conèixer al Maresme el pla zonal de carreteres per a la comarca. El document contempla que 16 camins d'interès territorial estan fent funcions de carretera i, per tant, són susceptibles d'incorporar-se a la xarxa local de carreteres de la Diputació. En aquest grup es troba la carretera del Cros i aquest pla s'haurà de consensuar a través del Consell Comarcal.

LES XIFRES

1.526
vehicles
de mitjana són els que es calcula que circulen diàriament per la carretera del Cros.
556.990
vehicles
de mitjana circulen a l'any per la carretera del Cros que l'uneix amb el nucli urbà d'Argentona.
30%
d'excés
de velocitat és el que es registra en aquesta via, on no es permet anar a més de 60 quilòmetres per hora.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.