Palafolls construeix l'accés directe al parc Marineland
Comença l'obra per fer una rotonda al barri de Sant Lluís amb un cost de 260.000 euros, la major part a càrrec de la Diputació
Està considerat un punt negre viari on sovintegen els accidents
L'accés al barri de Sant Lluís de Palafolls a la carretera BV-6002 està tallat des de fa dies per la construcció de la rotonda que finalment resoldrà l'entrada i sortida al veïnat, i dotarà la zona d'una entrada directa al parc aquàtic Marineland. L'actuació, reivindicada des de l'any 2003, ha de fer possible resoldre els problemes d'accidentalitat de la zona perquè molts cotxes i vianants no feien cas dels senyals que fins ara prohibien anar cap al centre urbà sortint del barri o entrar-hi venint des de la carretera BV-6001 venint des de Malgrat de Mar.
El projecte preveu una gran rotonda de 36 metres de diàmetre amb quatre entrades i sortides, amb un pressupost global d'uns 260.000 euros, dels quals 210.000 euros els paga directament la Diputació, que és propietària de la carretera. La resta els aporta l'Ajuntament. Segons explica el regidor de l'àrea de Territori, Josep Rueda (PSC), després de molts anys de negociacions l'Ajuntament ha aconseguit tirar endavant una obra que, un cop acabada, “haurà millorat considerablement els accessos viaris al barri de Sant Lluís”. “Al veïnat hi viuen unes 1.400 persones i l'entrada i sortida de vehicles per aquesta carretera és contínua”, indica Rueda. Pel regidor, el giratori també resoldrà els problemes de trànsit que hi ha principalment a l'estiu amb els autocars que visiten el parc aquàtic Marineland. “Hi poden passar uns trenta autocars diaris als mesos de juliol i agost, i fins a un miler de visitants”, puntualitza, i destaca que l'actuació ha estat molt reivindicada pels veïns i que ha començat més tard del que s'havia previst inicialment, per la qual cosa des del consistori s'ha hagut de demanar una pròrroga a la Diputació per poder mantenir l'aportació que feia al projecte.
Els semàfors es queden
Josep Rueda va confirmar també que el projecte defensat al seu moment pel consistori de fer subterrània la carretera de Blanes, la B-682, per poder suprimir els semàfors que permeten l'accés principal al municipi ha quedat aparcat de manera indefinida. “Es plantejava fer-la subterrània i crear un vial superior que connectés el centre del poble amb el barri de Sant Lluís”, recorda, però indica que “amb la construcció de la passarel·la per sobre la carretera s'ha resolt en bona part la connexió entre el veïnat i el nucli urbà”. D'altra banda, el govern de la Generalitat ja va rebutjar un projecte que s'acostava als 8 milions d'euros, i en especial després d'anunciar el perllongament de l'autopista C-32 entre Palafolls i Blanes l'any 2010.
Tot i això, el consistori no renuncia a fer millores a la zona per augmentar la seguretat dels vianants que encara creuen la carretera de Blanes. Josep Rueda planteja una actuació que inclogui una plaça i nous accessos per a vianants, però també alerta que és una proposta a mitjà o llarg terminis, ja que necessitaria subvencions supramunicipals.