Urbanisme

A concurs el carril bici de sota el viaducte, a Girona

Anirà de la plaça Poeta Marquina al pont de Pedret

Amb tres metres d'amplada, caldrà eliminar pàrquings

La posada a lici­tació del futur car­ril bici per sota del via­ducte, des de la plaça Poeta Mar­quina fins al pont de Pedret, ja ha començat. El But­lletí Ofi­cial de la Província de Girona (BOP) va publi­car dilluns l'anunci de lici­tació de l'obra, que tindrà un ter­mini d'exe­cució de sis mesos. Surt per un preu de 393.734,32 euros, amb l'IVA inclòs, i el ter­mini de pre­sen­tació d'ofer­tes serà fins a l'11 de gener. Dues set­ma­nes més tard, el 25 de gener, es farà l'ober­tura de pli­ques. És un con­tracte en què l'adju­di­cació està vin­cu­lada exclu­si­va­ment al preu de l'oferta i no s'hi pre­ve­uen punts addi­ci­o­nals per incloure vari­ants ni millo­res al pro­jecte. En aquest sen­tit, tal com ha expli­cat el govern als veïns del sec­tor on es cons­truirà la nova infra­es­truc­tura, el car­ril bici farà uns tres metre d'amplada. Aquest fet obli­garà a enre­ti­rar part dels apar­ca­ments que hi ha a sota del via­ducte. Això afec­tarà sobre­tot els cot­xes apar­cats al tram del car­rer de Bonas­truc de Porta, on està pre­vist que es per­din unes qua­ranta pla­ces d'apar­ca­ment. Part dels apar­ca­ments –al tram que va des del car­rer Figue­rola fins a la ronda de Fer­ran Puig– pas­sa­ran a ser en línia, i no en bate­ria com són en l'actu­a­li­tat. Els encre­ua­ments amb car­rers com ara la ronda de Fer­ran Puig o el car­rer de Santa Eugènia es regu­la­ran amb semàfors. El pro­jecte pre­veu l'exe­cució de l'obra per fases i el nou tram de car­ril bici serà d'uns 1.200 metres.

El nou car­ril bici ha de ser­vir per dibui­xar un eix trans­ver­sal en la xarxa de car­rils bicis en aquest sec­tor de la ciu­tat apro­fi­tant l'existència del via­ducte. Forma part d'un pla per millo­rar la con­nec­ti­vi­tat de tota la xarxa. Aquest pla tindrà diver­ses eta­pes, però l'Ajun­ta­ment ja l'ha quan­ti­fi­cat en uns 964.000 euros. La de sota del via­ducte serà una de les dues inver­si­ons més impor­tants. L'altra és la con­nexió entre aquest nou tram i un tram que anirà fins al car­rer Nou. Serà un tram curt, però que ha de resol­dre l'encre­ua­ment amb vies d'alta den­si­tat de trànsit, com són el sec­tor de la plaça Marquès de Camps i l'avin­guda de Jaume I. Aquest fet enca­rirà el cost del pro­jecte i impli­carà una reforma de la con­fi­gu­ració de la plaça Marquès de Camps.

LES XIFRES

393.734
euros
és el preu de sortida (IVA inclòs) de la licitació de les obres de construcció del nou tram de carril bici.
1,2
quilòmetres
és la distància que tindrà el nou carril bici, que connectarà la plaça Poeta Marquina i el pont de Pedret.

Dues noves estacions de Girocleta

La ciutat de Girona disposarà a partir d'avui de dues noves estacions de Girocleta, situades totes dues a Sant Narcís. Una és a la confluència del passeig d'Olot amb el carrer de Josep M. Gironella. Disposarà de vint-i-sis ancoratges per a les bicicletes. L'altra estació és a la rambla de Ramon Berenguer. Amb aquestes dues noves estacions ja són setze les existents a la ciutat. La de Ramon Berenguer és la situada més al sud, quasi a la mateixa altura que la de la biblioteca d'Ernest Lluch, al pla de Palau. Pel nord, marquen els límits la parada de la biblioteca Antònia Adroher, a Germans Sàbat, i de la rambla de Xavier Cugat, a Fontajau. La voluntat del govern, expressada reiteradament a través del regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, és anar ampliant progressivament la xarxa per altres sectors, com ara el Pont Major i Sant Ponç, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia