Urbanisme

Front comú a Celrà per a la reforma del carrer del Ter

L'Ajuntament i l'associació de propietaris del polígon reclamen a la Generalitat que en pagui les obres

Han fet gestions també per a l'ampliació de la depuradora, que els ha quedat obsoleta

L'Ajuntament de Celrà, conjuntament amb les empreses i els propietaris del polígon, està impulsant converses amb la Generalitat de Catalunya a fi que pagui la reforma del carrer Ter. El vial, que ressegueix longitudinalment pel nord tot el polígon industrial, està en molt mal estat. El paviment és molt irregular i està esquerdat en diversos trams, amb nombrosos pedaços de quitrà i forats. Tot plegat suposa un risc per a la seguretat dels vehicles que hi circulen, en bona part vehicles pesants. L'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, quantifica el cost de les reparacions necessàries en uns 480.000 euros. Es tracta d'un carrer de titularitat municipal, però pel qual han de passar obligatòriament els camions per evitar, així, la carretera C-66, que travessa el poble, i en la qual el consistori no pot actuar perquè no n'és el titular: “La reforma del carrer Ter no la podem assumir econòmicament, i és just que, si hi fan desviar els camions, aportin els diners per al seu manteniment”, argumenta.

Paral·lelament, el consistori ha reclamat diverses vegades a Carreteres que el carrer Ter passi a ser la variant de Celrà, descartant així el projecte de variant d'abans de la crisi econòmica, que tenia un cost molt més elevat, econòmicament i ambiental: “Per un milió d'euros es podria fer una bona variant, i s'estalviarien els molts diners que costava l'altre projecte, que actualment és irrealitzable.”

Reformar la C-66

Si es fes, el consistori voldria que li cedissin l'actual C-66 al tram que travessa el nucli urbà a fi d'integrar-lo en la trama urbana. Tota aquesta operació, però, la de reconvertir el carrer Ter i la cessió del tram urbà de la C-66, ha estat reiteradament denegada per les administracions superiors, hi afegeix l'alcalde. Malgrat això, diu que hi continuaran insistint, perquè consideren que seria la millor opció per a totes les parts. En l'àmbit local permetria reconvertir la carretera en un carrer més del poble i resoldre els dèficits que té per a la vida veïnal. L'alcalde en detalla uns quants: “Les voreres haurien de ser més amples, i es podrien fer places d'aparcament que anirien bé per al comerç, ja que actualment no n'hi ha. Els conductors han d'aparcar el cotxe amb dues rodes a la vorera i dues a baix, i això dificulta el pas de la gent per les voreres.”

La depuradora

La reforma del carrer Ter no l'única que reclamen els empresaris i els propietaris del polígon industrial, i el mateix consistori. Han començat també converses amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) perquè es faci l'ampliació de la depuradora. Aquesta ampliació seria per duplicar l'actual infraestructura, i es considera una actuació “bàsica” per garantir el servei a les empreses del polígon. Quantifica el cost de les obres que cal fer-hi en un milió d'euros, aproximadament. S'havien considerat també altres possibilitats, com la de fer petites actuacions per ampliar la capacitat de la depuradora, però, segons els informes tècnics, no resoldrien la necessitat d'una gran intervenció que, més aviat que tard, s'hauria de realitzar igualment, amb el sobrecost que significaria. Cornellà diu que la necessitat la tenen sobretot les indústries, ja que usen un 70% de la capacitat de la depuradora, mentre que els veïns en fan servir només un 30%. Tanmateix, el consistori fa costat als empresaris en aquesta demanda, ja que les limitacions actuals condicionen el creixement d'algunes de les indústries o la instal·lació de noves.

LA XIFRA

480.000
euros
costaria arreglar el carrer Ter, segons els càlculs que ha fet el consistori de Celrà.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona