Infraestructures

Ana Pastor promet desencallar l'N-II el 2014

NOU COMPROMÍS La ministra de Foment assegura que l'any que ve s'hauran posat a licitació tots els trams per desdoblar l'N-II de Girona a la Jonquera endarreriment Retarda la previsió d'obertura del tram de Caldes a Sils

Les variants de Bàscara i Pont de Molins, els trams més endarrerits

Vint anys després que el minis­tre Josep Bor­rell anunciés, el 1993, el des­do­bla­ment de l'N-II a les comar­ques giro­ni­nes, el govern de l'Estat espa­nyol va anun­ciar ahir un nou calen­dari per des­en­ca­llar altre cop un pro­jecte ple d'incom­pli­ments i endar­re­ri­ments. Durant la inau­gu­ració de l'enllaç de For­nells de la Selva entre l'N-II i l'AP-7, la minis­tra de Foment, Ana Pas­tor, va asse­gu­rar que tots els trams de la zona nord –de Girona a la Jon­quera– es posa­ran a lici­tació el 2014, excepte el d'Orri­ols-Vila­de­muls, del qual es va apro­var el pro­jecte a finals d'abril i que es posarà a lici­tació aquest mateix any. També aquest 2013 es posarà a con­curs el tram Maçanet-Sils, del qual es va apro­var el pro­jecte al maig i que té un pres­su­post de 40 mili­ons. És l'únic que estava pen­dent de des­en­ca­llar de la zona sud –de Girona a Tor­dera–, després que el minis­teri va anun­ciar que renun­ci­ava a des­do­blar el tram Tor­dera-Maçanet, en el qual només pro­jecta fer algu­nes “millo­res”, segons la lici­tació que va obrir l'abril pas­sat.

Pel que fa al tram Sils-Cal­des, on les màqui­nes van tor­nar a tre­ba­llar l'octu­bre del 2012, segons el nou calen­dari Foment pre­veu posar-lo en fun­ci­o­na­ment “el pri­mer semes­tre del 2014”. Això supo­sarà un altre endar­re­ri­ment, ja que la pre­visió ini­cial era que les obres dures­sin quinze mesos i esti­gues­sin enlles­ti­des, doncs, el gener que ve.

Pre­o­cu­pació de Pas­tor

Pas­tor va mani­fes­tar que “la província de Girona ha de tenir una fluïdesa de trànsit impor­tant”, i va asse­gu­rar: “Quan vaig arri­bar al minis­teri em vaig tro­bar les coses com tot­hom sap”, i va afe­gir: “Estic inten­tant tirar-ho tot enda­vant.” La minis­tra es va mos­trar “espe­ci­al­ment pre­o­cu­pada” pel des­do­bla­ment de l'N-II a l'àrea nord de les comar­ques giro­ni­nes, amb tràmits més endar­re­rits, ja que “és una petició de tots els veïns, empre­sa­ris i la gent de la zona”. En aquest sen­tit, va rei­te­rar el seu com­promís perquè tots els trams esti­guin posats a con­curs el 2014.

Estat actual al nord

La zona nord de l'N-II que s'ha de des­do­blar –que es farà seguint en gran part el traçat de la car­re­tera actual, un sis­tema que es coneix com a dupli­cació– inclou set trams, alguns dels quals tenen els tràmits més endar­re­rits que d'altres. El més avançat és el de Vila­de­muls-Orri­ols, que tindrà uns 4 quilòmetres i va molt lli­gat al nou enllaç de l'AP-7. Se'n va apro­var el pro­jecte de cons­trucció a final d'abril i la minis­tra va anun­ciar ahir que es farà la lici­tació aquest any.

Pel que fa a la resta, a l'abril es va publi­car al BOE la posada a lici­tació de la redacció dels pro­jec­tes dels dos trams de més al nord: vari­ant de Figue­res-Pont de Molins i Pont de Molins-la Jon­quera, i en el cas d'Orri­ols-Bàscara i Bàscara-vari­ant de Figue­res el minis­teri ha sig­nat amb Ineco la redacció dels pro­jec­tes. Els més endar­re­rits són els trams de les dues vari­ants: la de Bàscara i la de Pont de Molins, encara en fase de redacció dels estu­dis infor­ma­tius.

Més infor­mació, a la pàgina 40.

LES XIFRES

20
anys
han passat des que el ministre Josep Borrell va anunciar el desdoblament.
40
milions
és el cost, segons Pastor, que tindrà el tram entre Sils i Maçanet.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.