Infraestructures

Punt d'inflexió

La previsió és que l'aeroport de Girona toqui fons aquest 2015 amb només 1,8 milions de viatgers i l'any que ve comenci a remuntar

El 2016 ha de mar­car un punt d'inflexió a l'aero­port de Girona, en cai­guda des del 2008. Les dràsti­ques reta­lla­des de vols de Rya­nair –com­pa­nyia que aca­para des de fa una dècada més del 90% dels vols que es fan a Vilobí– han dei­xat l'aero­port en mínims, sobre­tot els dos últims anys, en què la com­pa­nyia ha des­plaçat mol­tes rutes a Bar­ce­lona. El 2014 es va tan­car amb 2,1 mili­ons de pas­sat­gers, la xifra més baixa de l'era Rya­nair. Al moment més àlgid, el 2008, s'havien superat els 5,5 mili­ons. Uns 5,5 mili­ons, però, que, com repe­tei­xen les auto­ri­tats sem­pre que se les inter­roga pel tema, no eren “reals”: molts viat­gers tenien com a des­ti­nació Bar­ce­lona. Fa unes set­ma­nes, el dele­gat del govern a Girona, Eudald Casa­desús, va expli­car que un estudi que havien encar­re­gat mar­cava en 2 mili­ons el llin­dar perquè el des­cens de pas­sat­gers de l'aero­port no tin­gui un impacte econòmic nega­tiu en el ter­ri­tori. I en aquest moment de l'any ja és clar que aquest 2015 no s'hi arri­barà. De moment, de gener a juliol hi ha hagut un 17% menys d'usu­a­ris que el 2014, i la pre­visió per a l'hivern no és gaire millor. Rya­nair ja ha anun­ciat que ofe­rirà una ruta menys que l'hivern pas­sat i tam­poc hi haurà Wizz Air Ucraïna, que va ple­gar a l'abril i era l'única altra com­pa­nyia que ofe­ria un vol tot l'any. La nova aerolínia giro­nina Flyin­fi­nity, que ha anun­ciat que ofe­rirà a par­tir del setem­bre dos vols dia­ris amb Madrid els dies labo­ra­bles, pot aju­dar que la cai­guda sigui menor, però els càlculs apun­ten que la xifra final anual estarà al vol­tant d'1,8 mili­ons.

Per a l'inici de la remun­tada caldrà espe­rar a la tem­po­rada d'estiu del 2016. Amb la con­so­li­dació de Flyin­fi­nity i l'arri­bada de la britànica Jet2.​com, però també gràcies a Rya­nair. La com­pa­nyia de baix cost irlan­desa ha promès que incre­men­tarà el nom­bre de vols –a mesura que vagi rebent els avi­ons que té encar­re­gats– i que una part de l'aug­ment serà per a Girona. Sem­bla lògic que sigui així tenint en compte les dades que està obte­nint aquest any a Girona: els seus (pocs) avi­ons van més plens que mai –84% d'ocu­pació– i queda clar que té camp per créixer. A més, també s'està nego­ci­ant amb Wizz Air perquè torni. Com deia Casa­desús: “Aquest hivern aca­ba­rem de tocar fons, però les expec­ta­ti­ves per al 2016 fan una altra flaire.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.