Canals

La ciutat li queda petita

Si la maniobrabilitat és un dels seus punts forts, també es mou d'allò més bé en carretera. Un escúter de gran turisme molt urbà i tan auster que permet fer més de 300 km sense visitar la benzinera

Mai com ara el Forza, l'escúter que Honda va introduir al mercat l'any 2000, havia tingut una evolució com la que li aporta el motor que deriva del de l'Scoopy SH 300 i el fa entrar en la categoria d'escúters de gran turisme. Deixem-ho clar: l'atractiu i estilitzat Forza NSS300 manté intactes les qualitats que els seus antecessors havien acreditat en ciutat i ús en el dia a dia per la seva maniobrabilitat i funcionalitat. Però el nou motor li atorga moltes més facultats per sortir a la carretera i afrontar certes distàncies, fent sentir còmode a qui va al seu damunt –per la finesa de funcionament– i alliberant-lo d'estar pendent de les benzineres.

I és que, a més de progressiu i reconegudament fiable, aquest propulsor és molt sobri en consum, tant que en fa prou amb un litre de gasolina per recórrer 30 quilòmetres. Si es té en compte que al dipòsit hi caben 11,6 litres, els números són prou clars. A més del motor, també cal fer menció de la part de cicle, en concret de la nova articulació flotant per sota de l'ancoratge del propulsor, que és més lleugera que les utilitzades anteriorment, minva les vibracions i també intervé en la millora de l'estabilitat. En aquest apartat també hi tenen a veure l'altura de les rodes (14 polzades la de davant i 13 la posterior) i el bon compromís de les suspensions.

MOTOR:
Monocilíndric. 279 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
24,3 CV a 7.500 rpm.
PARELL:
26 Nm a 5.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Automàtic.
XASSÍS:
Tubular, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla 35 mm / Doble amortidor.
FRENS:
Disc 256 mm / Disc 240 mm.
LLARGADA:
2,166 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,546 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,716 m.
PES:
192 kg.
PREU:
4.729 euros.
WEB:

Inversió en seguretat

Si l'equip de frens de la NSS300 Forza ja mereix una nota alta, reforçar-los amb el sistema d'antiblocatge que Honda ofereix opcionalment per 400 euros és fer encara un pas més en seguretat. Equipat amb l'ABS combinat el pes d'aquest escúter augmenta dos quilos.

Bona capacitat

El sentit pràctic d'aquest escúter queda reforçat per la capacitat del cofre que hi ha sota el seient. Ofereix un volum útil de 62 litres. Dit d'una altra manera, espai suficient per desar-hi un parell de cascos integrals i algun altre objecte de menors dimensions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.