Cultura

Mor l’editor d’Alianza Rafael Martínez Alés

Va dirigir el segell entre els anys 1989 i 1994

L’editor Rafael Martínez Alés, responsable d’Alianza Editorial entre el 1989 i el 1994, ha mort als 83 anys a Madrid. El segell al qual va estar vinculat el recorda com un home de personalitat “vigorosa” i de caràcter “extravertit”, i amb un compromís “complet” amb l’editorial des del primer moment. Sota la seva direcció, es van impulsar iniciatives com la col·lecció “Alianza Cien” (cent títols que es van comercialitzar a cent pessetes de l’època i que van tenir una àmplia divulgació), un diccionari de literatura espanyola i hispanoamericana dirigit per Ricardo Gullón, una història de l’art en quatre volums coordinada per Juan Antonio Ramírez, i un recull dels trenta títols més emblemàtics de l’editorial per celebrar el seu trentè aniversari.

Alianza Editorial, fundada el 1966, remarca que el llegat de Martínez Alés, un dels fundadors de la revista Cuadernos para el Diálogo i director general de l’Instituto Nacional del Libro, es manté viu a través de la seva filla Elena Martínez Bavière, reconeguda editora de llibres d’assaig.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Akram Khan i Wim Vandekeybus seran al Festival Deltebre Dansa

BARCELONA

El Museu Marítim ofereix in viatge virtual a Pompeia en la pell d’un gladiador

barcelona

Tuan Andrew Nguyen, premi Joan Miró

barcelona

La nova temporada del TNC arrencarà el 28 de setembre amb ‘La plaça del Diamant’

barcelona

David Marín narra el cas de l’os Cachou

Barcelona
banyoles

Mazoni celebrarà 20 anys a l’(a)phònica, amb 20 cançons triades pel públic

banyoles

El director Alberto Rodríguez, aquest dijous a la Model

barcelona
fotografia

La mirada fotogràfica de Manel Lladó es conservarà a l’arxiu de la Diputació

Girona
CULTURA

Antonia Kerrigan, en el record