Cultura
Una exposició recrea l'atmosfera i l'olor a 4 novel.les de Mercè Rodoreda
L'atmosfera i l'olor a quatre novel·les de l'escriptora catalana Mercè Rodoreda (Barcelona,1908 - Girona, 1983) en què els protagonistes perden la seva innocència tràgicament La Plaça del Diamant, La mort i la primavera, Mirall trencat i Quanta, quanta guerra- es recreen en una exposició que acull el Palau Robert de Barcelona a partir de demà i fins al 15 de juny, dins de la programació amb la qual aquest any se celebra el centenari del naixement de l'autora.
"Es mostra com la realitat mata la innocència d'aquests personatges i a partir d'aquí pacten amb la realitat per sobreviure o no", ha explicat avui la comissària de la mostra, Marina Gustà, que ha aclarit que l'objectiu principal de l'exposició, titulada "Mercè Rodoreda. La mort de la innocència", és "despertar la curiositat" dels visitants per les seves obres, "no substituir la lectura", ha reblat.
Els organitzadors de l''Any Rodoreda" són l'Institut Ramon Llull (IRL), la Fundació Rodoreda i la Institució de les Lletres Catalanes, el director de la qual, Oriol Izquierdo, ha assegurat que el títol de la mostra "proposa molts jocs" perquè, segons la seva opinió, molts veuen Rodoreda com una "escriptora innocent" mentre que el seu món literari "no és gens innocent, té molta rebotiga i exigeix" al lector que faci "un esforç per anar més enllà", ha assegurat.
En cap de les quatre sales que ocupa la mostra s'inclouen dades històriques sobre les obres, i sí fragments de text, objectes, vídeos i molts "inputs" sensitius que creen una exposició suggerent i alguna cosa onírica. L'univers literari de Rodoreda s'obre de la mà de La Plaça del Diamant, primera sala convertida en un laberint, com la vida de la protagonista, amb olor de vell i a botiga de sabons.
En una vitrina, un joc de tasses per prendre xocolata floten a l'aire com una evocació d'aquelles que en la novel·la es converteixen en motiu de desavinença entre Colometa i Quimet, els protagonistes.
"Es mostra com la realitat mata la innocència d'aquests personatges i a partir d'aquí pacten amb la realitat per sobreviure o no", ha explicat avui la comissària de la mostra, Marina Gustà, que ha aclarit que l'objectiu principal de l'exposició, titulada "Mercè Rodoreda. La mort de la innocència", és "despertar la curiositat" dels visitants per les seves obres, "no substituir la lectura", ha reblat.
Els organitzadors de l''Any Rodoreda" són l'Institut Ramon Llull (IRL), la Fundació Rodoreda i la Institució de les Lletres Catalanes, el director de la qual, Oriol Izquierdo, ha assegurat que el títol de la mostra "proposa molts jocs" perquè, segons la seva opinió, molts veuen Rodoreda com una "escriptora innocent" mentre que el seu món literari "no és gens innocent, té molta rebotiga i exigeix" al lector que faci "un esforç per anar més enllà", ha assegurat.
En cap de les quatre sales que ocupa la mostra s'inclouen dades històriques sobre les obres, i sí fragments de text, objectes, vídeos i molts "inputs" sensitius que creen una exposició suggerent i alguna cosa onírica. L'univers literari de Rodoreda s'obre de la mà de La Plaça del Diamant, primera sala convertida en un laberint, com la vida de la protagonista, amb olor de vell i a botiga de sabons.
En una vitrina, un joc de tasses per prendre xocolata floten a l'aire com una evocació d'aquelles que en la novel·la es converteixen en motiu de desavinença entre Colometa i Quimet, els protagonistes.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.