Cultura
Catalunya Ràdio es manté líder malgrat una nova pèrdua d'oients
Perd 77.000 seguidors des del setembre mentre RAC 1 en guanya 65.000, segons el Baròmetre de la Comunicació
TV3 i Catalunya Ràdio continuen liderant els rànquing d'audiència a Catalunya, encara que l'emissora de ràdio ha perdut des del mes de setembre passat 77.000 oients, mentre que la seva competidora privada, RAC1, n'ha guanyat 65.000.
Aquestes són algunes de les dades que destaquen dels resultats de la segona onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, organisme de mesura i anàlisis de les audiències i consums culturals dels mercats de parla catalana que ha donat a conèixer aquest dijous les seves estadístiques.
Aquest Baròmetre, elaborat per la Fundació Audiències de la Comunicació i de la Cultura, contrasta amb els últims resultats de l'Estudi General de Mitjans (EGM), que donava el lideratge absolut a RAC1, tant pel que fa al magazín matinal com a l'audiència global de l'emissora. La diferència de resultats rau en les diferents metodologies utilitzades pels dos organisme i pel número d'entrevistes realitzades.
Tot i que la quantitat d'enquestats és similar entre l'EGM i el Baròmetre, la diferència més important rau en què el Baròmetre de la Comunicació amplia la cobertura dels entrevistats a totes les comarques catalanes. L'EGM, en canvi, se centra principalment a les capitals de les quatre demarcacions. A més, des de Fundacc els qüestionaris telefònics s'elaboren de forma continuada. A l'EGM, les enquestes es fan durant un període concret -un mes- tres cops l'any.
Menys oients en general
En un context de caiguda mantinguda de les persones que sintonitzen emissores de ràdio, Catalunya Ràdio confirma el seu lideratge malgrat una nova pèrdua d'oients en l'última onada, que va del maig del 2008 a l'abril del 2009.
Des del setembre del 2008, quan Catalunya Ràdio va canviar la programació, aquesta emissora ha perdut 77.000 oients, període en el qual RAC1 en va guanyar 65.000.
Catalunya Ràdio va aconseguir en el període estudiat un 8,8% de l'audiència diària, davant del 6,9% de la Cadena SER i el 5,4% de RAC1.
En l'àmbit de la televisió, TV3 lidera les cadenes més vistes a Catalunya, amb 2,5 milions de teleespectadors cada dia, cosa que representa el 19,4%, seguida de Telecinco (17%), Antena 3 (16,4%) i TVE-1 (12,6%).
El director tècnic del Baròmetre, Lluís Tolosa, ha destacat que la tendència en el consum cultural o multimèdia dels catalans és una contínua reducció dels lectors de diaris, que han baixat en un 0,9% amb relació a les últimes dades.
Aquestes són algunes de les dades que destaquen dels resultats de la segona onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, organisme de mesura i anàlisis de les audiències i consums culturals dels mercats de parla catalana que ha donat a conèixer aquest dijous les seves estadístiques.
Aquest Baròmetre, elaborat per la Fundació Audiències de la Comunicació i de la Cultura, contrasta amb els últims resultats de l'Estudi General de Mitjans (EGM), que donava el lideratge absolut a RAC1, tant pel que fa al magazín matinal com a l'audiència global de l'emissora. La diferència de resultats rau en les diferents metodologies utilitzades pels dos organisme i pel número d'entrevistes realitzades.
Tot i que la quantitat d'enquestats és similar entre l'EGM i el Baròmetre, la diferència més important rau en què el Baròmetre de la Comunicació amplia la cobertura dels entrevistats a totes les comarques catalanes. L'EGM, en canvi, se centra principalment a les capitals de les quatre demarcacions. A més, des de Fundacc els qüestionaris telefònics s'elaboren de forma continuada. A l'EGM, les enquestes es fan durant un període concret -un mes- tres cops l'any.
Menys oients en general
En un context de caiguda mantinguda de les persones que sintonitzen emissores de ràdio, Catalunya Ràdio confirma el seu lideratge malgrat una nova pèrdua d'oients en l'última onada, que va del maig del 2008 a l'abril del 2009.
Des del setembre del 2008, quan Catalunya Ràdio va canviar la programació, aquesta emissora ha perdut 77.000 oients, període en el qual RAC1 en va guanyar 65.000.
Catalunya Ràdio va aconseguir en el període estudiat un 8,8% de l'audiència diària, davant del 6,9% de la Cadena SER i el 5,4% de RAC1.
En l'àmbit de la televisió, TV3 lidera les cadenes més vistes a Catalunya, amb 2,5 milions de teleespectadors cada dia, cosa que representa el 19,4%, seguida de Telecinco (17%), Antena 3 (16,4%) i TVE-1 (12,6%).
El director tècnic del Baròmetre, Lluís Tolosa, ha destacat que la tendència en el consum cultural o multimèdia dels catalans és una contínua reducció dels lectors de diaris, que han baixat en un 0,9% amb relació a les últimes dades.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.