Cultura
Catalunya Ràdio es manté líder d'audiència malgrat la pèrdua d'oients, segons el Baròmetre de la Comunicació
L'estudi evidencia la tendència alcista de RAC1, que ha guanyat 119.000 seguidors des de l'octubre
Catalunya Ràdio es manté líder d'audiència malgrat la pèrdua d'oients que porta acumulant des del juliol passat. Segons el Baròmetre de la Comunicació, que elabora la Fundacc i és un estudi paral·lel a l'EGM, RAC1 continua retallant distàncies amb l'emissora pública catalana i la Cadena Ser, que també manté el segon lloc.
Segons les dades fetes públiques aquest dijous i que abastar l'audiència acumulada del juliol del 2008 al juny del 2009, Catalunya Ràdio és l'emissora més escoltada amb 526.000 oients diaris, seguida per la Cadena Ser amb 428.000 i RAC1, amb 368.000.
RAC1 guanya els oients perduts per Catalunya Ràdio
Si es comparen aquests resultats amb els anterior informes del Baròmetre es constanta la tendència en pèrdua d'oients de Catalunya Ràdio durant la primera temporada sense Antoni Bassas a l'emissora. Així, a l'octubre del 2008, l'emissora tenia 584.000 oients,
En l'estudi fet públic al febrer, l'emissora acumulava 587.000 oients, 58.000 menys que en l'actual.
Per la seva banda, RAC 1 ha guanyat, des de les dades de l'octubre del 2008, quan tenia 249.000 seguidors, un total de 119.000 oients.
Pel que fa a la Cadena Ser, es manté bastant estable, passant dels 436.000 oients a l'octubre i els 444.000 del febrer als 428.000 actuals.
Diferències amb l'EGM
La diferència de resultats entre l'EGM i el Baròmetre de la Comunicació rau en les diferents metodologies utilitzades pels dos organisme i pel número d'entrevistes realitzades.
Tot i que la quantitat d'enquestats és similar entre l'EGM i el Baròmetre, la diferència més important rau en què el Baròmetre de la Comunicació amplia la cobertura dels entrevistats a totes les comarques catalanes. L'EGM, en canvi, se centra principalment a les capitals de les quatre demarcacions. A més, des de Fundacc els qüestionaris telefònics s'elaboren de forma continuada. A l'EGM, les enquestes es fan durant un període concret -un mes- tres cops l'any.
Segons les dades fetes públiques aquest dijous i que abastar l'audiència acumulada del juliol del 2008 al juny del 2009, Catalunya Ràdio és l'emissora més escoltada amb 526.000 oients diaris, seguida per la Cadena Ser amb 428.000 i RAC1, amb 368.000.
RAC1 guanya els oients perduts per Catalunya Ràdio
Si es comparen aquests resultats amb els anterior informes del Baròmetre es constanta la tendència en pèrdua d'oients de Catalunya Ràdio durant la primera temporada sense Antoni Bassas a l'emissora. Així, a l'octubre del 2008, l'emissora tenia 584.000 oients,
En l'estudi fet públic al febrer, l'emissora acumulava 587.000 oients, 58.000 menys que en l'actual.
Per la seva banda, RAC 1 ha guanyat, des de les dades de l'octubre del 2008, quan tenia 249.000 seguidors, un total de 119.000 oients.
Pel que fa a la Cadena Ser, es manté bastant estable, passant dels 436.000 oients a l'octubre i els 444.000 del febrer als 428.000 actuals.
Diferències amb l'EGM
La diferència de resultats entre l'EGM i el Baròmetre de la Comunicació rau en les diferents metodologies utilitzades pels dos organisme i pel número d'entrevistes realitzades.
Tot i que la quantitat d'enquestats és similar entre l'EGM i el Baròmetre, la diferència més important rau en què el Baròmetre de la Comunicació amplia la cobertura dels entrevistats a totes les comarques catalanes. L'EGM, en canvi, se centra principalment a les capitals de les quatre demarcacions. A més, des de Fundacc els qüestionaris telefònics s'elaboren de forma continuada. A l'EGM, les enquestes es fan durant un període concret -un mes- tres cops l'any.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.