Fer saltar la banca
“Sempre m'ha agradat el món dels casinos i sempre he volgut fer una pel·lícula sobre aquest tema”, va explicar ahir a Màlaga l'actor Daniel Brühl, principal protagonista, amb Lluís Homar, de la producció catalana The Pelayos. Els dos actors, juntament amb Eduard Fernández, el director Eduard Cortés i la resta de l'equip van ser els protagonistes del Festival de Màlaga amb aquesta pel·lícula que, encara que pugui semblar sorprenent, es basa en fets reals “gairebé al 100%”. Només hi han fet petits canvis per bastir-hi l'estructura dramàtica, segons Cortés.
Una família que, per cert, té part de les seves arrels a Màlaga, va fer saltar la banca de diversos casinos estatals i internacionals amb un mètode legal: estudiaven els números que premiava amb més freqüència la ruleta, a causa dels seus petits defectes de fàbrica. L'ambició, la fascinació pel diner fàcil i l'addicció al joc, tan freqüents en el subgènere de films de casinos, no són els temes que va atreure el director: “Em va interessar la perseverança d'aquesta família, fins i tot la ingenuïtat de creure en el somni, que al final és el passaport que necessites per aconseguir-lo”.
El resultat té ben poc a veure amb els grans referents del subgènere, de Casino a Ocean's eleven. També s'allunya del cinema caspós que podria fer témer el títol, amb una realització estilitzada i efectista, però al final només fa un esbós incomplet de les intencions profundes que s'apuntaven ahir a la roda de premsa.