Empreses

Torres disposarà aviat de dos cellers més a Catalunya

Els nous centres estan situats a l'Aranyó (Garrigues) i a Santa Margarida d'Agulladolç (Alt Penedès). Té previst injectar 20 milions d'euros en el negoci, un 20% més que el 2015

Cellers Torres es disposa a ultimar en els pròxims mesos diversos projectes per impulsar la seva capacitat d'elaboració: els cellers de l'Aranyó (Garrigues) i Santa Margarida d'Agulladolç (Alt Penedès) i una nova sala de vinificació al celler Waltraud. Entre Catalunya, Espanya i Xile, Cellers Torres invertirà enguany 20 milions d'euros, un 20% més que l'any passat, amb un 11% de les inversions dedicades a accions contra el canvi climàtic.

En el cas de l'Aranyó, es tracta d'un equipament de 1.650 m

2, que es començarà a bastir en els pròxims mesos i que podria estar operatiu a principis del 2018, “per dur a terme la vinificació de la cinquena anyada del vi Purgatori”, com explica el director general, Miquel Torres. El celler de Santa Margarida d'Agulladolç també serà una realitat aviat, per tirar endavant la incursió de Cellers Torres en el vi escumós, que es concretarà a finals d'any amb la venda de 36.000 ampolles d'una anyada del 2013. “És un escumós de llarg envelliment destinat a competir amb caves i xampanys d'alta gamma.” Val a dir que Torres ja elabora escumosos a Xile, al seu celler de Curicó.

Tot coincidint amb la verema, Cellers Torres ampliarà el celler Waltraud, dedicat als vins de més alta gamma, amb una nova sala de vinificació de 342 m

2, equipada amb sis tines de fusta i quatre tines d'acer inoxidable de 10.000 litres cadascuna per a fermentació, a més de 12 dipòsits de 5.000 litres per a guarda i una premsa hidràulica. Ha suposat una inversió d'1,2 milions i es dedicarà principalment a l'elaboració del vi d'alta gamma Mas La Plana.

De cara als pròxims anys, segons explica Torres, “la intenció és comprar més terreny, més vinya pròpia”, com les 5 hectàrees que s'han adquirit recentment a La Rioja. Així mateix, Cellers Torres està esmerçant esforços per obtenir a la Ribera del Duero, on posseeix 23 hectàrees, “un vi icònic, com ara un Mas La Plana”. I tot, pensant a fer complir l'objectiu del pla estratègic de l'empresa de cara al 2020: “Es basa en un creixement en valor, i per això, entre altres coses, ens estem esforçant per créixer en el segment dels restaurants.” Un exemple de reforçament del prestigi de la marca el donarà aquests dies al mercat el nou blanc Sons de Prades, una recreació dels seus vins emblemàtics, Milmanda.

Cellers Torres, que exporta més del 70% de la seva producció, està ben atent a les transformacions dels mercats globals: “Es plantegen incògnites al voltant de la Xina, un mercat ja prou madur per al vi, i el Brasil, per la inestabilitat que presenta.” I pel que fa al Regne Unit, primer mercat europeu de Torres, hom espera que “no baixi el consum, però hi ha dubtes pel que fa a la divisa, ja que si la divisa no aguanta, caldria augmentar els preus”. Torres és molt optimista amb el comportament del mercat dels Estats Units: “Hi estem creixent a molt bon ritme, sobretot en el vessant de la restauració.” Parlant de la collita, el director de Cellers Torres considera: “Enguany serà curta, per la sequera, i això eleva el preu d'algunes varietats del raïm. Tanmateix, serà de molt bona qualitat, cosa que farà incrementar les vendes.”

A la cerca del raïm d'antany

La particular cultura vitivinícola de Torres té en la recuperació de varietats ancestrals, d'abans de la fil·loxera, un dels seus màxims interessos. El Ministeri d'Agricultura n'acaba d'aprovar sis. Com diu Miquel Torres, “algunes són prou resistents per adaptar-se a la sequera i a les altes temperatures”. I assegura: “Amb aquesta recuperació del passat, el que volem és innovar.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia