300.000 viatgers de coll
El gerent del Patronat de Turisme de la Diputació i principal interlocutor del territori amb la companyia, Octavi Bono, admet que «Ryanair se sent molt forta perquè és capaç d'impulsar ella sola la demanda a Reus, una virtut que acompanya de situacions de negociació per generar pressió». En aquest sentit, reconeix que l'empresa «té conductes singulars», que disculpa, perquè «són les seves», i perquè recorda que va demanar de replantejar el conveni «en un context d'importants pèrdues a Reus». Els 14 milions que finalment se li pagaran en els propers 4 anys, en tot cas, fan que Ryanair «es pugui permetre el luxe de perdre fins a 300.000 passatgers el 2010», segons Bono, tot i que ell defensa el conveni: «en les referències d'acords semblants en altres bases a nivell europeu, com a l'Estat o a Itàlia, l'aportació dista molt de la nostra, ja que és molt més alta encara».