Economia

Farmacèutica

Uriach es reforça en l'automedicació

Compra als laboratoris FC Resources de Sant Julià de Vilatorta el seu medicament estel·lar, Fisiocrem, per a afeccions musculars

El grup català tanca l'exercici del 2014 amb una facturació de 120 milions d'euros

Fisiocremés conegut entre els professionals i acumula un creixement mitjà del 75% anual

És una tendència creixent i una de les àrees de negoci en què el grup farmacèutic Uriach posa més esforços. Els laboratoris propietaris de marques com Aero-red, Filvit i Biodramina es reforcen en el negoci de l'autocura de la salut o consumer health amb la compra a l'empresa osonenca FC Resources (Sant Julià de Vilatorta) del seu producte estel·lar, la crema Fisiocrem, elaborada a partir d'extractes de plantes i indicada per a problemes musculars i de lligaments, que va reportar l'any passat uns ingressos de 6,7 milions d'euros. El conseller delegat d'Uriach, Oriol Segarra, explicava ahir que l'operació –materialitzada aquest mateix mes de maig i l'import de la qual es desconeix– els permetrà comercialitzar el producte en exclusiva a l'Estat espanyol i Portugal (on ja s'està venent), així com a Itàlia i l'Amèrica Llatina, on encara no es coneix.

“És un producte relativament jove, amb un ritme de creixement altíssim, del 75% de mitjana anual, conegut entre els professionals però que volem convertir en marca de consumidor”, explicava ahir Segarra, en un contacte amb la premsa al centre productiu de Palau-solità i Plegamans. Després d'introduir-se en el mercat a través de fisioterapeutes, la marca, que està elaborada a partir de productes naturals, va fer el salt a les farmàcies a finals del 2011. Només durant el 2014, les vendes de Fisiocrem van arribar als 6,7 milions d'euros. Uriach confia en mantenir creixements anuals del producte del voltant del 60% en els pròxims exercicis fins a consolidar la crema com una de les seves “marques capdavanteres, com ara Aero-red o Halibut”, segons explicava Segarra. Amb el creixement previst, en dos o tres anys l'operació podria quedar amortitzada.

Creixement de l'Ebitda d'un 25%

Després d'una etapa d'ajustos i de reorganització interna i d'estructura, Uriach va tancar l'exercici del 2014 amb una facturació de més de 120 milions d'euros, un 10% més que l'any anterior, segons va avançar Segarra.

Pel que fa a l'Ebitda (benefici brut d'explotació), l'increment va ser del 25%, fins a superar els 25 milions d'euros. Les previsions per al 2015 són mantenir un creixement d'entre el 10% i l'11% en facturació i d'entre el 15% i el 20% pel que fa a l'Ebitda, una xifra que, segons va dir Segarra, probablement millorarà si es consoliden les vendes de Fisiocrem.

Uriach no descarta més compres durant l'exercici en curs i els posteriors: “Som proactius buscant en diferents mercats perquè volem créixer, però volem fer-ho amb seny”, va manifestar Segarra. Actualment, el 64% del negoci es realitza a l'Estat espanyol i el 36% són les vendes a l'exterior, una proporció que ha d'anar variant a mesura que guanyin pes els altres mercats. La voluntat és que les exportacions representin més del 40% durant l'any 2015 i superin el 50% en l'exercici del 2017, quan hagi acabat el pla director ara en curs. Uriach és present avui en dia en una setantena de països.

La companyia farmacèutica també preveu plans de creixement de la plantilla, formada actualment per unes 530 persones i incrementada en vora un centenar durant l'últim exercici, segons van explicar fonts del grup.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia