Economia
Iberia, en mans de British Airways
L’acord de fusió deixa l’aerolínia espanyola en minoria en la nova companyia · Madrid es queda amb el domicili social i fiscal i amb el president no executiu del nou ‘holding’
Els consells d’administració d’Iberia i British Airways (BA), després de reunir-se ahir per separat, van anunciar un acord per a la fusió de les dues aerolínies. Tot i que el comunicat d’Iberia parlava d’una fusió “entre iguals”, el fet és que en la nova aerolínia, que ja diuen que serà la tercera més gran del món, els accionistes d’Iberia hi tindran un 45% de participació i els de BA, en canvi, un 55%.
Les decisions tampoc es prendran a Madrid, que serà la seu social i fiscal de la nova companyia, sinó a Londres, on s’ubicaran les principals funcions del nou holding, ja que acollirà la seu financera i operativa. L’acord també estableix que la nova aerolínia sigui presidida per l’actual president executiu d’Iberia, Antonio Vázquez, mentre que l’actual conseller delegat de BA, Willy Walsh, conservarà el càrrec a la nova companyia. Imatge i fiscalitat per a l’Estat espanyol i decisions operatives i financeres per a la Gran Bretanya. En canvi, el consell d’administració, format per 14 membres, i l’equip directiu estaran formats a parts iguals –aquí sí– entre les dues companyies.
El nou grup comptarà amb una flota de 420 avions i volarà a 205 destinacions. En l’últim exercici econòmic, les dues companyies que es fusionen van obtenir uns ingressos conjunts d’aproximadament 15.000 milions d’euros.
Totes dues companyies coincideixen a afirmar que hi ha raons estratègiques de pes que justifiquen aquesta operació, que s’espera que generarà unes sinergies d’uns 400 milions d’euros anuals al final del cinquè any, un cop es completi la fusió, amb un cost total de 350 milions d’euros. La fusió també beneficiarà accionistes, clients i treballadors de les dues companyies, que conservaran marques i operacions i distribuiran equilibradament rutes des dels hubs de Madrid i Londres.
Llarg Procés
El president executiu d’Iberia va afirmar després de signar-se l’acord que “ha estat un llarg procés en què molta gent, tant de BA com d’Iberia, han treballat molt. Al final ha valgut la pena. Estem posant les bases del que serà una de les més grans aerolínies del món, una veritable aerolínia global. Crec que gràcies a aquesta operació, que és la més important en la indústria aèria europea dels últims anys, estem realment ben preparats per fer front als reptes de futur”. D’altra banda, el conseller delegat de BA va emfatitzar que “la unió aportarà sinergies significatives”.
El nou holding reforçarà l’aliança Oneworld, tot i que no arribarà a superar Star Alliance, situada en el primer lloc del rànquing de consorcis aeronàutics.
Les decisions tampoc es prendran a Madrid, que serà la seu social i fiscal de la nova companyia, sinó a Londres, on s’ubicaran les principals funcions del nou holding, ja que acollirà la seu financera i operativa. L’acord també estableix que la nova aerolínia sigui presidida per l’actual president executiu d’Iberia, Antonio Vázquez, mentre que l’actual conseller delegat de BA, Willy Walsh, conservarà el càrrec a la nova companyia. Imatge i fiscalitat per a l’Estat espanyol i decisions operatives i financeres per a la Gran Bretanya. En canvi, el consell d’administració, format per 14 membres, i l’equip directiu estaran formats a parts iguals –aquí sí– entre les dues companyies.
El nou grup comptarà amb una flota de 420 avions i volarà a 205 destinacions. En l’últim exercici econòmic, les dues companyies que es fusionen van obtenir uns ingressos conjunts d’aproximadament 15.000 milions d’euros.
Totes dues companyies coincideixen a afirmar que hi ha raons estratègiques de pes que justifiquen aquesta operació, que s’espera que generarà unes sinergies d’uns 400 milions d’euros anuals al final del cinquè any, un cop es completi la fusió, amb un cost total de 350 milions d’euros. La fusió també beneficiarà accionistes, clients i treballadors de les dues companyies, que conservaran marques i operacions i distribuiran equilibradament rutes des dels hubs de Madrid i Londres.
Llarg Procés
El president executiu d’Iberia va afirmar després de signar-se l’acord que “ha estat un llarg procés en què molta gent, tant de BA com d’Iberia, han treballat molt. Al final ha valgut la pena. Estem posant les bases del que serà una de les més grans aerolínies del món, una veritable aerolínia global. Crec que gràcies a aquesta operació, que és la més important en la indústria aèria europea dels últims anys, estem realment ben preparats per fer front als reptes de futur”. D’altra banda, el conseller delegat de BA va emfatitzar que “la unió aportarà sinergies significatives”.
El nou holding reforçarà l’aliança Oneworld, tot i que no arribarà a superar Star Alliance, situada en el primer lloc del rànquing de consorcis aeronàutics.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.