Esports

Messi, el jugador més mediàtic, per davant de Cristiano Ronaldo

Els tres títol guanyat pel Barça el situen com el primer club del món

El FC Barcelona i un dels seus davanters més admirats, l'argentí Leo Messi, encapçalen per primera vegada el rànquing de clubs i jugadors amb més valor mediàtic del món, corresponent a la campanya 2008-09, segons un estudi realitzat per la Universitat de Navarra.

El davanter del Barça, Leo Messi, i Cristiano Ronaldo, del Manchester United, són presents en més de 50 milions de pàgines web i han protagonitzat més de 370.000 notícies en la temporada passada, però l'argentí supera al portuguès en impacte mediàtic.

A més gràcies als triomfs aconseguits aquest any, el FC Barcelona també ha superat a la resta de clubs i se situa per primer cop per davant del Manchester United i el Reial Madrid, que havia estat primer en el rànquing en la temporada 2005-2006 i que aquest any ocupa la cinquena posició, també superat pel Chelsea i Milan.

Sobre el valor econòmic dels jugadors, l'estudi realitzat pels investigadors Francesc Pujol i Pedro García del Barrio ha analitzat el valor de traspàs de més de 300 futbolistes i assenyala a Cristiano Ronaldo com el jugador més car (82 milions, encara que el Reial Madrid en pagarà 94), seguit per Messi (80 milions) i Fernando Torres (67 milions).

Segons Pujol i García, encara que Messi és el jugador més mediàtic de la temporada resulta més barat per la seva joventut, mentre que els investigadors asseguren que el Reial Madrid amortitzarà els 94 milions que ha pagat per Ronaldo en concepte d'impacte mediàtic i augment d'ingressos.

El mètode utilitzat

Existeixen múltiples factors que influeixen en l'elaboració del rànquing de jugadors, la posició del qual en la classificació pot variar al llarg de la temporada depenent del seu rendiment o de la seva actuació en un partit decisiu.

Els títols guanyats per Messi li han permès superar a Cristiano Ronaldo, que a principi de temporada encapçalava la classificació gràcies al títol de Millor Jugador de la FIFA, mentre que el gol d'Iniesta a Stamford Bridge, que va donar al Barça el pas a la final de la Lliga de Campions, va situar al de Fuentealbilla entre els 20 jugadors més mediàtics de la temporada.

L'entrenador del Manchester United, Alex Ferguson, segueix encapçalant la classificació d'entrenadors mediàtics seguit per Guardiola, que ocupava el vuitè lloc a principi de temporada, Gus Hiddink (Chelsea) i José Mourinho (Inter Milan).

Els investigadors han volgut assenyalar la importància de les notícies produïdes a l'estranger, que augmenten exponencialment l'impacte mediàtic dels clubs, i han destacat el fet que el 75% de les notícies sobre el Barcelona es produeixin fora de l'Estat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una golejada regeneradora

Barcelona
 

Brutalitat de l’estrella Nunn

ATENES / bARCELONA
 
 

Decepció absoluta a Barbastre i adeu a la copa

barcelona
 

El Barça rep el Barcelos, un dels grans d’Europa

BARCELONA
 

L’1x1 del Barça a Son Moix

 

Hapoel, inversió d’Eurolliga

SAMoKOV (BULGÀRIA)
 
Alex Latinjak
psicòleg del bàsquet girona

“No s’escriuen llibres sobre esportistes fracassats”

girona