Motor

Classificació

L'imperi del millor

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Loeb es manté líder sense arriscar i té el ral·li sota control. Latvala, que deixa en evidència Hirvonen en tots els trams d'asfalt, se sacrificarà

Sébas­tien Loeb (Citroën DS3 WRC) va pel camí de la cin­quena victòria de la tem­po­rada i de fer un pas impor­tantíssim cap al seu vuitè títol mun­dial. Ahir va con­tro­lar la diferència res­pecte a Jari Matti Lat­vala (Ford Fiesta WRC) al vol­tant del mig minut men­tre con­fia que Dani Sordo (Mini JCW WRC) acabi atra­pant Mikko Hir­vo­nen i resti encara més punts a l'encara aspi­rant al títol mun­dial. En qual­se­vol cas, la referència de Loeb és Hir­vo­nen i no Lat­vala, perquè es dóna per des­comp­tat que Lat­vala, si no pot atra­par Loeb, es tor­narà a sacri­fi­car i dei­xarà pas­sar Hir­vo­nen (i Sordo, si és el cas) per tal que el seu cap de files sumi alguna cosa més que els punts del quart lloc.

Loeb va donar ahir una lliçó d'ofici com només la poden ofe­rir els cam­pi­ons. La jor­nada començava amb el tram del Pri­o­rat, el més llarg del mun­dial sobre asfalt (46 km). Loeb va avan­tat­jar de 4.3 segons Lat­vala; de 12.7, Sordo, i de 25.8, Hir­vo­nen. Una bar­ba­ri­tat indigna d'un aspi­rant a campió del món que, per­plex, no sabia com jus­ti­fi­car-ho: “No ho entenc, he anat molt bé, amb traçades per­fec­tes.”

Tam­poc devia enten­dre-ho en els cinc trams següents, en els quals Lat­vala el va repas­sar del dret i del revés i va con­ver­tir els 23.6 segons d'avan­tatge que tenia diven­dres en 1:24.4. Tram a tram i sense incidències. Mig segon per quilòmetre. No és estrany que en una entre­vista recent a Mal­colm Wil­son –direc­tor de l'equip Ford M-sport– se li escapés (o pot­ser ho va dir amb tota la intenció) que una bona pare­lla de Ford per al 2012 seria la for­mada per Lat­vala i... Ogier.

Lat­vala i Sordo bri­llen

Loeb també va ser el més ràpid en el pri­mer pas per Riba-roja i va ampliar la diferència a 36 segons. No li va impor­tar que Lat­vala el superés en els qua­tre trams següents –en va gua­nyar tres i l'altre va ser per a Dani Sordo– i fins i tot es va per­me­tre el luxe de fer un temps set segons pit­jor en la segona pas­sada pel Pri­o­rat, per tal d'asse­gu­rar. Loeb no es va can­sar de dir que Lat­vala el pres­si­ona, però la rea­li­tat és que té el ral·li on vol i per­fec­ta­ment con­tro­lat.

L'altre focus d'atenció de l'etapa d'ahir va ser la pre­vi­si­ble remun­tada de Sordo, amb un Mini més adap­tat a l'asfalt que a la terra. El cantàbric, que diven­dres havia obtin­gut dos quarts llocs com a millor resul­tat, ahir va gua­nyar el penúltim tram del dia (Riba-roja d'Ebre) i va obte­nir dos ter­cers llocs. Sem­pre davant de Hir­vo­nen –s'hi va acos­tar a 32.5 segons– abans que el fin­landès reac­cionés en l'últim tram i deixés la diferència en 37.4. En el glo­bal de l'etapa, Sordo li va reta­llar 31 segons en 143 km.

I Ogier?

Un altre dels actors prin­ci­pals, Sébas­tien Ogier (Citroën) va que­dar des­pen­jat en per­dre dos minuts per una pun­xada en el pri­mer tram. Un ene­mic menys per a Hir­vo­nen, ja que el francès va per­dre dos llocs i el seu horitzó rao­na­ble és el cinquè lloc. Kris Meeke (Mini) sem­pre va estar molt lluny de Sordo i el sisè lloc ja és bon premi, igual com el setè de Mads Östberg (Ford). La resta juga a segona divisió.

En el mun­dial SWRC, Juho Hänni­nen (Skoda Fabia) ho té tot a favor per endur-se el títol perquè Ott Tanak (Ford Fiesta) és setè –va tor­nar ahir aco­llint-se al Super Ral·li– i sense pos­si­bi­li­tats de gua­nyar posi­ci­ons si ningú no aban­dona.

GENERAL 2a ETAPA
1r Loeb-Elena (Citroën DS3)
3h06:01.3
2n Latvala-Anttila (Ford Fiesta)
a 27.6
3r Hirvonen-Lehtinen (Ford)
a 1:51.8
4t Sordo-Del Barrio (Mini)
a 2:29.2
5è Ogier-Ingrassia (Citroën)
a 3:41.4
6è Meeke-Nagle (Mini)
a 4:11.9
7è Ostberg-Andersson (Ford)
a 4:49.1
8è Solberg-Minor (Ford)
a 6:42.0
9è Novikov-Giraudet (Citroën)
a 7:19.8
10è Wilson-Martin (Ford)
a 8:48.8
11è Kuipers-Miclotte (Citroën)
a 9:14.7
12è Al Attiyah-Bernacchini (Ford)
a 10:12.6
13è Hänninen-Markkula (Skoda)
a 10:13.0
14è Prokop-Tomanek (Ford)
a 10:59.3
40è Font-Julià (Mitsubishi)
a 41:29.9
43è Llinàs-Torra (Mitsubishi)
a 49:12.3
Segueixo estant en la lluita pel títol. Cap al final he atacat per respondre la pressió de Sordo
Mikko Hirvonen
FORD
Hem anat perdent temps tot el dia sobre l'asfalt, però he pogut mantenir la posició. Serà dur
Sébastien Loeb
CITROËN

El tram més curt i més important

Del coll de la Teixeta se'n sol sentir a parlar quan neva. En l'itinerari del ral·li hauria de ser gairebé irrellevant perquè, amb 4,32 km, és l'especial més curta i establir-hi diferències és impossible en condicions normals. Però la seva segona passada (a les 14.11 h i televisada per Nitro) pot convertir-se en àrbitre del campionat del món. En ser l'últim tram posa en joc punts extra per al campionat: 3, 2 i 1 per als autors dels tres millors temps. Imaginem per un moment que Loeb és virtual guanyador del ral·li i que Latvala cedeix el segon lloc a Hirvonen. Si el francès suma els tres punts i Hirvonen cap, Loeb s'enduria 28 punts de Catalunya (25+3) i Hirvonen, només 18.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.