Tercera generació del Prius

Toyota aplica tota la seva experiència en vehi­cles híbrids en la ter­cera gene­ració del Prius. El 90 per cent dels com­po­nents del con­junt motriu han estat redis­se­nyats per reduir pes i espai i incre­men­tar pres­ta­ci­ons i eficiència energètica. La potència total arriba a 136 CV (26 més que abans), 98 dels quals pro­ce­dei­xen del nou pro­pul­sor de gaso­lina de 1.798 cc, que subs­ti­tu­eix el de 1.5. I el parell s'ha incre­men­tat fins a 142 Nm (32 més que abans) a menys revo­lu­ci­ons. Les xifres ofi­ci­als de con­sum de gaso­lina i emis­si­ons de CO2 són espec­ta­cu­lars: 3,9 litres/100 km i 89 g/km, res­pec­ti­va­ment. La seva auto­no­mia supera ara la bar­rera dels 1.000 quilòmetres i quan fun­ci­ona només amb mode elèctric pot recórrer fins a dos quilòmetres a un màxim de 45 km/h.

Amb una car­ros­se­ria encara més aero­dinàmica que la del seu ante­ces­sor (Cx de 0,25) i dimen­si­ons lleu­ge­ra­ment supe­ri­ors –4,46 metres de llar­gada i 1,74 d'amplada–, Toyota ha cons­truït aquest Prius sobre una pla­ta­forma nova, amb les geo­me­tries de sus­pensió revi­sa­des a fi i efecte de gua­nyar agi­li­tat i con­fort. L'habi­ta­cle pre­senta vari­a­ci­ons que li donen més ampli­tud. I l'equi­pa­ment de sèrie inclou set air­bags, sis­tema de rege­ne­ració de fre­nada i con­trols de tracció i esta­bi­li­tat. El preu, a par­tir de 22.860 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.