L'apunt

L’APUNT

Aterratge forçós

El somni de domi­nar el cel amb un superavió com l’A380 s’ha esvaït. Després de dotze anys de man­te­nir-lo en ser­vei, el con­sorci euro­peu Air­bus s’ha vist forçat a aban­do­nar la fabri­cació de l’avió comer­cial més gran del món –de dos pisos i amb capa­ci­tat per trans­por­tar fins a 544 pas­sat­gers– a causa del baix nom­bre de ven­des. El mer­cat aeri ha evo­lu­ci­o­nat i l’A380 no ha pogut resis­tir la demanda d’apa­rells més lleu­gers i fle­xi­bles. Emblema de la coo­pe­ració indus­trial euro­pea, el fracàs del super­jumbo, con­ce­but per fer la com­petència al lle­gen­dari Boeing 747 nord-ame­ricà, coin­ci­deix amb un moment de debi­li­tat al Vell Con­ti­nent, en plena desac­ce­le­ració econòmica i abo­cat a ten­si­ons polítiques inter­nes i a l’incert desen­llaç del Bre­xit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.