Reclamacions bancàries
El Banc d’Espanya registra una allau incessant de reclamacions de clients de la banca relacionades amb patents incompliments i mala praxi en relació amb despeses hipotecàries. En aquest context de queixes i reclamacions d’usuaris cal portar a col·lació que el supervisor bancari espanyol, d’acord amb la política de transparència respecte a les comissions percebudes pels bancs i interessos aplicables als clients, insisteix que estan totalment exempts aquells comptes que es mantenen per imposició de l’entitat bancària i que són utilitzats exclusivament per abonar el capital/interès d’un préstec bancari o personal, atès que, com a compte vehicular o compte auxiliar de pagament associat al contracte de préstec hipotecari o personal, en cap cas correspon als clients suportar cap comissió per manteniment i/o administració. Certament és lamentable que els clients es vegin forçats a fer aquest enutjós periple reclamatori, després de la reclamació al servei d’atenció al client, sol·licitant la retrocessió dels càrrecs efectuats amb caràcter retroactiu amb el consegüent reintegrament. Llis i ras, és qüestió de legalitat i d’ètica bancària que brilla per la seva absència.