Desgavell educatiu
Damià Bardera posa llum al malestar de les aules i als problemes de l’ensenyament a casa nostra. Bardera desemmascara les deficiències, la retòrica i les trampes d’un sistema educatiu inoperant, basat en l’autocomplaença, l’engany i una emocionalitat buida. Els alumnes d’avui dia estan perduts en un marasme de pantalles, videojocs, xarxes socials, estímuls visuals constants, intel·ligències artificials, temaris esquàlids, projectes improvisats i patis infinits. Quant al mite de la immersió lingüística, comenta que coneix un filòleg que treballa fent classes de català en un institut de Santa Coloma de Gramenet, i que sempre li diu el mateix: “Que allà els nanos aprenen català com aquell que aprèn llatí, com si es tractés d’una llengua morta.” “Occident ha penetrat en un d’aquests foscos episodis de reculada civilitzacional derivada de l’irracionalisme, de les creences místiques, de la fe intolerant que, per exemple, han abraçat les esquerres woke, amb aquest estrany esforç iconoclasta per destruir tot vincle que ens lligui amb la tradició.” (Xavier Diez)