Esperpent
En data 12 de juliol em persono a la Tresoreria General de la Seguretat de Girona, per fer un “senzill i “simple” canvi de domiciliació del pagament de les quotes a la treballadora de la llar que des de fa anys tenim a casa. Soc atès i la funcionària que es cuida de fer el tràmit m’avisa que rebré un missatge telefònic donant-me el número de l’expedient de canvi, que rebo el mateix dia. Al cap de tres dies, rebo trucada telefònica de la funcionària que em diu que no han trobat cap empleada al meu nom. Quan ja un xic “mosca” li dic que on van a parar els diners pagats religiosament en anys, em demana dades de l’empleada –en una altra visita em va dir que no ho podien fer–, i es descobreix que l’empleada és la meva senyora i que s’hi hauria de personar ella. Ens hi personem el dia 16 i fem el tràmit. Tot i haver començat “el procés” el 12 de juliol, el rebut d’aquest mes i el d’agost es fan al compte vell a punt de tancar. En vistes d’això, en data 30 d’agost ens personem de nou a la Tresoreria i d’entrada ens atén una altra funcionària, que ens demana que li parlem en castellà, ja que no ens entén en català (?) canviem, però no se’n surt amb el tràmit. Acudeix a la treballadora que ens va atendre al juliol, mira, i diu que havíem d’haver rebut i respost un missatge telefònic que ens deia que “faltava omplir un document”. Missatge mai rebut. Bé, omplim el document i creiem que tot està solucionat. Resultat: anar a un despatx professional per solucionar-ho. Tot i això, el rebut de setembre arriba amb recàrrec. Fem recurs i queda anul·lat. I tot per un simple canvi de compte bancari.